Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Στα 10 εκατ. ευρώ οι ζημιές για τις ασφαλιστικές από τις πλημμύρες στη Μάνδρα

Σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες μεσιτών αντασφάλισης, το κόστος που θα κληθούν να αποζημιώσουν οι ασφαλιστικές στους πληγέντες της περιοχής της Μάνδρας, ίσως φτάσει τα 10 εκατομμύρια ευρώ, συνολικά για ζημιές του κλάδου περιουσίας και αυτοκινήτου. Μεγαλύτερη ζημιά, σύμφωνα πάντα με πηγές της ασφαλιστικής αγοράς, φαίνεται να έχουν υποστεί οι εγκαταστάσεις της Johnson & Johnson Hellas, στην οποία όμως η ελληνική ασφαλιστική αγορά έχει σχεδόν μηδενικό μερίδιο καθώς η εταιρία είναι αντασφαλισμένη στο εξωτερικό.


Σε αυτό το στάδιο, οι μεσίτες αντασφαλίσεων δεν έχουν ακόμα αναγγελίες ζημιών που να ενεργοποιούν τις αναλογικές ή μη αναλογικές αντασφαλιστικές συμβάσες τους καθώς δεν έχουν καταγραφεί όλες οι ζημιές. Αυτό συμβαίνει, διότι δεν είναι προσβάσιμοι όλοι οι χώροι από τους πραγματογνώμονες και τους εκτιμητές των ζημιών.

Σύμφωνα πάντως με τον κ. Ερρίκο Μοάτσο, Πρόεδρο της Επιτροπής Περιουσίας της ΕΑΕΕ, μετά από δύο περίπου εβδομάδες θα έχουμε τις πρώτες πιο σιγουρες εκτιμήσεις για το μέγεθος των ζημιών, όταν και θα σταλούν σχετικά ερωτηματολόγια από την ΕΑΕΕ στις ασφαλιστικές εταιρίες, για να γίνει η καταγραφή των αναγγελιών απαιτήσεων από τους ασφαλισμένους. 

Οι ασφαλιστές εκτιμούν πως οι περισσότερες ζημιές θα έρθουν από αποθήκες, logistics και επιχειρήσεις καθώς οι κατοικίες στην πλειοψηφία τους δεν διαθέτουν ασφαλιστικές καλύψεις, εκτός από σπίτια που είναι αγορασμένα με δάνειο, όπου η κάλυψη είναι σχεδόν πάντα απαραίτητη. Επίσης, και στον κλάδο αυτοκινήτου οι ασφαλισμένες ζημιές θα είναι λίγες καθώς τα περισσότερα οχήματα περιορίζονται μόνο στην υποχρεωτική από το νόμο κάλυψη αστικής ευθύνης, κυρίως λόγω κόστους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μία από της μεγαλύτερες σε αριθμό ασφαλισμένων αυτοκινήτων ασφαλιστικές, η ERGO, με περίπου 750 χιλιάδες ασφαλισμένα οχήματα, μετά από επικοινωνία μας ενημέρωσε πως μόνο το 14% περίπου του συνολικού χαρτοφυλακίου αυτοκινήτου της έχει κάλυψη από καιρικά φαινόμενα (εκτός από χαλάζι). Ανώτατο στέλεχος της διοίκησης της εταιρίας, εκτιμά ότι στα ίδια ποσοστά βρίσκεται και η υπόλοιπη αγορά. 

Αυτό σημαίνει πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που καταστράφηκαν από την πλημμύρα δεν θα αποζημιωθούν από τις ασφαλιστικές τους εταιρίες αφού δεν έχουν κάλυψη από καιρικά φαινόμενα. Σύμφωνα με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, ενώ πριν την κρίση (2010) το "μεσαίο" ασφαλιστικό πρόγραμμα ασφάλισης αυτοκινήτου που περιελάβανε και την κάλυψη ζημιών από καιρικά φαινόμενα το επέλεγε το 60% των οδηγών, τώρα το ποσοστό αυτό λόγω της κρίσης έχει μειωθεί στο 14%, όπως προαναφέρθηκε.

Γενικά το συγκεκριμένο γεγονός δεν θεωρείται οικονομικά σημαντικό για την ασφαλιστική αγορά, η οποία είναι προετοιμασμένη για συμβάντα πολύ μεγαλύτερης οικονομικής έκτασης, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά το σημαντικό της ρόλο σε δύσκολες καταστάσεις.
---------------------------------------------------------------------------------
Πηγή:  nextdeal.gr-Λάμπρος Καραγεώργος, Κωστής Σπύρου
---------------------------------------------------------------------------------