Τρίτη 27 Ιουνίου 2017

Μήπως θα ήταν λογικό να σταματήσουν λίγο τα "παπαγαλάκια" των καφενείων και οι "εμπειρογγνώμονες" του facebook;;;;

Τις τελευταίες ημέρες με αφορμή την μηχανική βλάβη του πλοίου "Βιτσέντζος Κορνάρος" έχουν πάρει φωτιά τα τραπέζια στα καφενεία και έχει κατακλυσθεί το facebook από γνώμες και αναγγελίες αποκλειστικών πληροφοριών από "εμπειρογνώμονες" κάθε είδους. Εμπειρογνώμονες που μπορεί να είναι τελείως άσχετοι και η μόνη σχέση τους με μηχανές είναι το πολύ μια πετρελαιοκίνητη ποτιστική, πλην όμως, ως συνήθως έχουν μάθει ότι ακούνε να το τρίβουν να μεγαλώσει, κατά τήν συνήθεια τους, και να το μεταφέρουν σαν τραγικό συμβάν.

Πολλά είναι αυτά τα οποία έχουν ακουστεί και μερικά από αυτά θυμίζουν χολυγουντιανή παραγωγή ταινίας φαντασίας.

  • Κάποιοι ανέφεραν ότι ο Εισαγγελέας Πειραιώς σφράγισε το πλοίο.....
  • Άλλοι ανέφεραν ότι το πλοίο .... ήδη έχει πουληθεί στην Τουρκία...!!!!!
  • Ακούστηκε ακόμα ότι το πλήρωμα και δεν πληρώθηκε και ...απολύθηκε...!!!!!
  • Επίσης ορμούμενοι από ιδιαίτερο ενδιαφέρον πρότειναν το πλοίο να αγορασθεί από την Μητρόπολη Κυθήρων και τους πλοιοκτήτες του Πορφυρούσα.....
Βέβαια ο κατάλογος των μαργαριταρένιων αποφθεγμάτων και προτάσεων είναι αρκετά μακρύς και είναι λίγο δύσκολο να φιλοξενηθεί ολόκληρος σε ένα και μόνο άρθρο....

Σημερινή ανάρτηση αναφέρει ότι το πλοίο αναμένει ανταλλακτικά undersized κουζινέτα, πράγμα που σημαίνει ότι το πλοίο αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με τον στροφαλοφόρο της μεσαίας κυρίας μηχανής του. {σ.σ. Βλάβη κομβίων στροφαλοφόρου σημαίνει μακρόχρονη επισκευή, που περιλαμβάνει λείανση και στρώσιμο κομβίων, παραγγελία undersized κουζινέτων, εφόσον ολκληρωθεί και πιστοποιηθεί η λείανση, τοποθέτηση και στρώσιμο κουζινέτων, δοκιμαστική λειτουργία μηχανής και εν συνεχεία πάλι εξάρμωση και επαναλείανση κουζινέτων, πιστοποίηση και εν συνεχεία λειτουργία μηχανής}

Κατόπιν αυτών η σελίδα μας επικοινώνησε προ ολίγου με την διεύθυνση της Λ.Α.Ν.Ε. η οποία διαβεβαίωσε τα εξής:

1) Εν ουδεμία περιπτώσει υπάρχει πρόβλημα στον στροφαλοφόρο άξονα της κυρίας μηχανής και ουδέποτε έγινε παραγγελία undersized κουζινέτων. Η παραγγελία αφορά μόνον original κουζινέτα τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη προς άρμωση της κυρίας μηχανής.

2) Για την πρόοδο και τις συνθήκες λειτουργίας του πλοίου ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο ο υφυπουργός Ε.Ν. κ. Σαντορινιός σήμερα το πρωϊ.

3) Υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία ότι το πλοίο θα ολοκληρώσει τις εργασίες πολύ σύντομα και θα είναι έτοιμο να συνεχίσει τους πλόες του.

4) Όπως δε ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος δεν θα επιτρέψει επ' ουδενί την αναχώρηση του πλοίου εάν δεν έχει την απόλυτη πιστοποίηση και διαβεβαίωση του νηογνώμονα αλλά και των λιμενικών αρχών καθώς και των τεχνικών, ότι το πλοίο είναι απολύτως ασφαλές και αξιόπλοο.

5) Τέλος όπως αναφέρει ο Πλοίαρχος του πλοίου οι εργασίες άρμωσης της μηχανής έχουν ήδη ξεκινήσει από σήμερα το πρωϊ και αναμένεται η ολοκλήρωση τους {σ.σ. πιθανόν οι εργασίες να περατωθούν σε λιγώτερο από 24 ώρες}. Εν συνεχεία θα ακολουθήσουν α) Δοκιμαστική λειτουργία της μηχανής δίπλα στον προβλήτα και β) Δοκιμαστικός πλούς στην περιοχή του Σαρωνικού.

Είναι απόλυτα κατανοητή η αγανάκτηση όλων όσων βλάπτονται και βλέπουν τον οικονομικό τους μαρασμό να επεκτείνεται λόγω του συμβάντος αυτού. Χρειάζεται όμως προσοχή έτσι ώστε η αγανάκτηση να μην μετατρέπεται σε βλακεία και διασπορά λόγων και πράξεων που δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Και ας μην ξεχνάμε ότι πάντα υπάρχει και η νόμιμη οδός διεκδικήσεων αποζημιώσεων είτε με κάποια μαζική απαίτηση είτε κατά μόνας, ανάλογα με την χρηματική ευμάρεια του καθενός.

Και πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι στα καφενεία και στο facebook δεν υπάρχουν δικαστές εισαγγελείς και δήμιοι, διότι αυτοί όλοι βρίσκονται εκεί που είναι η θέση τους, στις εισαγγελίες, στα δικαστήρια και στις νομικές υπηρεσίες.

Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι η εφετινή ακτοπλοϊκή περιπέτεια τελειώνει κάπου εδώ και για το υπόλοιπο της περιόδου δεν θα μας ενοχλήσει ξανά.
---------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
---------------------------------