Σελίδες

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝΕ ΜΕ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.....

Σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα της σελίδας μας και κατόπιν επαφής με τεχνικούς και ασφαλιστικούς κύκλους είμαστε σε θέση να πληροφορήσουμε τους αναγνώστες και αναγνώστριες μας για την απόλυτη αλήθεια που αφορά την κατάσταση του πλοίου "Βιτσέντζος Κορνάρος", οι οποίες δυστυχώς είναι άκρως απογοητευτικές και δυσοίωνες για την περαιτέρω λειτουργία και δρομολόγηση του πλοίου.


Στο πλοίο λοιπόν, κατα την διάρκεια του πλού του την 19η Ιουνίου, συνέβη βλάβη στην μεσαία κυρία μηχανή του η οποία αφορούσε υπερθέρμανση των κουζινέτων βάσεως 6 και 7 της μηχανής. Από πιθανή αμέλεια πληρώματος {crew negligence }, η κατάσταση δεν ελέγθηκε επαρκώς και η βλάβη δεν περιορίστηκε στην καταστροφή και απώλεια μόνο των εν λόγω μετάλλων των τριβέων {ως είθισται} αλλά δυστυχώς επεκτάθηκε και στα αντίστοιχα κομβία του στροφαλοφόρου άξονα τα οποία υπερθερμάνθηκαν σε πολύ υψηλό σημείο {μελάνιασαν κοινώς}, με αποτέλεσμα να επέλθει μεταβολή της υφής τους από 300 σε 600 brinell.

Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά ο στροφαλοφόρος αυτός άξονας είναι πλέον μάλλον ακατάλληλος για περαιτέρω χρήση και λειτουργία (ουσιαστικά οιοιδήποτε καινούργιοι τριβείς κανονικοί η undersized τοποθετηθούν στην πρώτη η δεύτερη λειτουργία θα υποστούν ζημία λόγω της διάφορης σκληρότητας του συγκεκριμμένου άξονα στα επίμαχα σημεία). Φυσικά δε είναι μη αποδεκτός από οιανδήποτε επιθεώρηση νηογνώμονα και ελεγκτικής αρχής.

Δηλαδή με δύο λόγια η μοναδική λύση είναι η άμεση αντικατάσταση του στροφαλοφόρου άξονα της μηχανής με ανταλλακτικό καινούργιο.

Το πλοίο μόνο με τις δύο μηχανές του μπορεί να ταξιδέψει έως 13 περίπου μίλια αλλά ατυχώς έχει τεράστιο πρόβλημα με τις λεπτές μανούβρες που χρειάζονται για τις προσεγγίσεις του στα λιμάνια προορισμού του (Διακόφτι-Αντικύθηρα-Κίσσαμος).

Όλα αυτά σημαίνουν ότι το πλοίο δεν είναι δυνατόν να εκτελέσει πλέον ασφαλείς πλόες και από ότι πληροφορηθήκαμε θα ακολουθήσει και σχετική ανακοίνωση και δελτίο τύπου από την πλοικτήτρια εταιρεία εντός των προσεχών ωρών.

Παρόλα αυτά το πλοίο σήμερα ακολούθησε το προαναγγελθέν πρόγραμμα του (περάτωση της άρμωσης της μηχανής και προσπάθεια επανεκίνησης και δοκιμής της μηχανής. Κατά την διάρκεια της δοκιμής "ξανακτύπησε το Νο 6 κουζινέτο και η μηχανή σταμάτησε και πάλι). Φημολογείται δε ότι δεν έγινε άμεσα γνωστή η κατάσταση στην γέφυρα με αποτέλεσμα να μεταβεί ο πλοίαρχος επί τόπου όπου διαπίστωσε το γεγονός και κατόπιν αυτού έληξε η δοκιμή και ο Πλοίαρχος έφυγε από το πλοίο.

Περαιτέρω πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά την απαραίτητη ανακοίνωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία το αρμόδιο τμήμα του Υ.Ε.Ν. θα κηρύξει την εταιρεία έκπτωτη από την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή και θα επανακηρύξει την μίσθωση της από άλλο πλοίο. {Πράγμα πολύ δύσκολο λόγω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου και της ανυπαρξίας καταλλήλου πλοίου για την γραμμή}.

Ίσως πλέον θα πρέπει να παρθεί η απόφαση ότι το πλοίο δεν θα επιστρέψει πλέον αυτό το καλοκαίρι στην ενεργό δράση, καθώς και ότι δεν θα εξευρεθεί άλλο κατάλληλο πλοίο για την γραμμή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επέρχεται κατάργηση της γραμμής εφόσον θα είναι εν ενεργεία η σχετική προκήρυξη η οποία πιθανόν δεν θα τύχει ανταπόκρισης.

Τουλάχιστον λοιπόν για εφέτος μάλλον ο Δήμος και οι επαγγελματίες του νησιού θα πρέπει να συγκεντρώσουν τις προσπάθειες τους σε εναλλακτικές λύσεις όπως: 

α) Πύκνωση και πολλαπλότητα αεροπορικών δρομολογίων
β) Πολλαπλασιασμός δρομολογίων από Νεάπολη
γ) Δυνατότητα σύνδεσης με ημερόπλοιο με Κίσσαμο, Καλαμάτα και Γύθειο (το οποίο θα πάρει και τμήμα της επιδότησης η οποία θα εκπέσει από την Λ.Α.Ν.Ε.)
δ) Διαφοροποίηση της πληροφόρησης τουριστικών πρακτόρων και επισκεπτών με συνεννόηση Δημοτικής αρχής και επαγγελματιών του νησιού.

Φυσικά όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι θα καταργηθεί η σύνδεση με Πειραιά έως ότου φυσικά εξευρεθεί κατάλληλο πλοίο που θα διεκδικήσει την κυριότητα της γραμμής.

Οπωσδήποτε τα ερωτηματικά είναι πολλά σε όλη αυτή την ιστορία και μερικά από αυτά είναι;

α) Πότε ακριβώς συνέβη η αρχική ζημιά φέτος η ίσως είχε ξεκινήσει από περίσυ και απεκρύβη επιμελώς;;;
β) Εφόσον το πρόβλημα συνέβη στις 19 Ιουνίου γιατί δεν πληροφορήθηκε αρμόδια ο κόσμος έτσι ώστε να προβεί σε διαφορετικές ενέργειες προκειμένου να μην απωλέσει τόσο χρόνο και να φτάσει στις αρχές Ιουλίου όντας εντελώς ξεκρέμαστος και έχοντας ήδη απωλέσει μεγάλο τμήμα των κρατήσεων και των επισκεπτών του;;;
γ) Εφόσον διαπιστώθηκε ότι επρόκειτο για μόνιμη βλάβη του στροφαλοφόρου (crankshaft) γιατί δεν αναζητήθηκε η δυνατότητα αντικατάστασης του στροφαλοφόρου (που θα έλυνε οριστικά το θέμα της συγκεκριμένης μηχανής). {σ.σ. σε πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο ευρέθησαν τουλάχιστον 10 πηγές με ετοιμοπαράδοτους στροφαλοφόρους για Werkspoor Stork 8TM410 με τιμή 150.000~175.000, - βέβαια χωρίς να γνωρίζουμε το serial No. της μηχανής που θα μας έδινε την πραγματική τιμή και δυνατότητα παραλαβής)

Σε όλα τα ανωτέρω διατηρούμε την επιφύλαξη έως ότου εκδοθεί το επίσημο δελτίο τύπου της Λ.Α.Ν.Ε. το οποίο ελπίζουμε θα μας πληροφορεί επίσημα για την αδυναμία περαιτερω εκτέλεσης δρομολογίων του πλοίου για αυτό το καλοκαίρι.

ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝΕ......
----------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------------------