Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Έγκλημα Χωρίς Τιμωρία...

Επί δύο χρόνια τώρα η παρούσα σελίδα επανειλημένα έχει προβεί σε δημοσιεύσεις σχετικά με το πρόβλημα της παρουσίας "ανέλεγκτων πλοίων" και την αγκυροβολία τους στο στενό των Κυθήρων και τον όρμο των Βατίκων - Ελαφονήσου.



Παράλληλα το θέμα έχει αναφερθεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο από βουλευτές της περιοχής της Λακωνίας, ενώ προσφυγές έχουν γίνει από τον Δήμο Μονεμβασίας αλλά και Ελαφονήσου.

Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι και όλες οι Λακωνικές ιστοσελίδες και μπλόγκς έχουν δημοσιεύσει αμέτρητα άρθρα και διαμαρτυρίες των επαγγελματιών και κατοίκων αλλά και των αρχών με έντονο ύφος και απτά στοιχεία.

Αντίθετα και παρόλο που το θέμα αφορά ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ το νησί των Κυθήρων και δη ένα από το τουριστικώτερα θέρετρα του, την Αγία Πελαγία, ουδεμία επίσημη διαμαρτυρία δεν έχει διατυπωθεί έμπρακτα, οι δε αντίστοιχοι βουλευτές της Περιφέρειας Νήσων πιθανώνατα αγνοούν η κάνουν πως αγνούν το θέμα τελείως.

Οι προηγούμενες κυβερνήσεις και το προηγηθέν κοινοβούλιο όπου είχε συζητηθεί το θέμα είχε κατακλυσθεί από τις αστείες έως γελοίες δικαιολογίες του ανεκδιήγητου υπουργού Δημόσιας Τάξης κ. Παπουτσή και την πλήρη δικαιολόγηση του θέματος με τραγελαφικά επιχειρήματα, το δε φάντασμα υπουργείο Ναυτιλίας της περασμένης περιόδου εδήλωνε αμέτοχο και ανεύθυνο για αυτό το θέμα.

Χθές για μια ακόμη φορά περνώντας το στενό των Κυθήρων προς Γύθειο έκανα για μια ακόμη φορά την διαπίστωση ότι 3 πλοία πετρελαιοφόρα ήταν αγκυροβολημένα σε παράταξη έξω από την Κακιά Λαγκάδα με απροσδιόριστα στοιχεία εφόσον όσο και εάν έψαξα στη σελίδα του marinetraffic.com δεν υπήρχε κανένα ίχνος τους καταγεγραμμένο, πιθανώτατα επειδή είχαν σβηστά τα AIS (Automatic Identification System) παρά τους αυστηρούς κανόνες του διεθνούς ναυτικού κανονισμού.



Προκαλώ λοιπόν το υπεύθυνο Λιμεναρχείο Νεαπόλεως να μας τροφοδοτήσει με τα ακριβή στοιχεία αλλά και τον σκοπό αυτών των πλοίων καθώς και τι δικαιολογία υπάρχει για την αγκυροβολία εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων οιουδήποτε και οποτεδήποτε.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο συγκεκριμένος τόπος, που βρίσκεται στο νοτιοανατολικότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης και πάνω στο θαλάσσιο πέρασμα του στενού των Κυθήρων, βρίθει υποβρύχιων αρχαιολογικών θησαυρών και, επιπλέον, φιλοξενεί έναν από τους σπουδαιότερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας: τις παραλίες της Ελαφονήσου και της απέναντι ηπειρωτικής ακτής εντός του όρμου.

Η περιοχή μας, πράγματι, καθότι βρίσκεται σε θαλάσσιο πέρασμα, επιβαρύνεται καθημερινά από τη διέλευση δεκάδων πλοίων, που κατευθύνονται προς τη Μαύρη Θάλασσα ή κατεβαίνουν από εκεί, με προορισμό άλλα σημεία εντός ή εκτός της Μεσογείου. Πολλές φορές στο παρελθόν έχουμε πέσει θύματα θαλάσσιας ρύπανσης από διερχόμενα πλοία ή λόγω ατυχημάτων κατά τη διέλευση και γνωρίζουμε πολύ καλά τις επιζήμιες συνέπειες για την περιοχή.

Επιπλέον, από το έτος 2000 και έπειτα είμαστε μάρτυρες του φαινομένου της προσέγγισης, αγκυροβολίας και παραμονής για αρκετές ημέρες 20 ακόμη και 30 πλοίων εντός του όρμου, σε περιπτώσεις «δύσκολου καιρού». Τα πλοία παραμένουν στον χώρο χωρίς χρονικό περιορισμό, χωρίς να εκτελούν διαδικασίες ελευθεροκοινωνίας, χωρίς να ελέγχεται το εάν προχωρούν σε απορρίψεις και τι είδους, χωρίς να ελέγχονται τα πιστοποιητικά τους και το εάν είναι ασφαλισμένα για θαλάσσια ρύπανση ή ναυάγιο -όπως επιβάλει η εθνική νομοθεσία- και, γενικώς, χωρίς να «ενοχλούνται» από κανέναν και καμία Αρχή, με μοναδική πρόφαση-δικαιολογία είτε τις «δυσμενείς» καιρικές συνθήκες, μια έννοια η οποία είναι αόριστη και διαφορετικά αντιληπτή από τον καθένα είτε την αναμονή ναύλου.

Επιπροσθέτως, τα τελευταία χρόνια, και μετά την εγκατάλειψη της δραστηριότητας των εφοδιασμών στην Πύλο λόγω σοβαρών ατυχημάτων αλλά και λόγω της δημιουργίας μεγάλης τουριστικής επένδυσης στη περιοχή, ο όρμος των Βατίκων έχει γίνει σημείο προσέγγισης πολλών πλοίων με σκοπό τη λήψη εφοδίων, αλλαγές πληρωμάτων, επιθεωρήσεις, αλλαγές Σημαίας,αναμονή ναύλου και, δυστυχώς, πλείστων άλλων δραστηριοτήτων, οι οποίες είναι παντελώς παράνομες και ενέχουν σοβαρούς κινδύνους πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων (επισκευαστικές εργασίες στο Αγκυροβόλιο, υφαλοκαθαρισμοί, λήψη λιπαντικών στο αγκυροβόλιο και εσχάτως και πετρελαίου από τη χερσαία ζώνη).



Γινόμαστε, λοιπόν, μάρτυρες όλων των παραπάνω: ναυτικοί να αποβιβάζονται στην Νεάπολη χωρίς να έχουν γίνει διαδικασίες ελευθεροκοινωνίας -κάτι που είναι απολύτως παράνομο- και μέλη επισκευαστικών συνεργείων να επιβιβάζονται στα πλοία, με συνέπεια η Νεάπολη να έχει μετατραπεί σε σημείο ανεφοδιασμού και επισκευαστικών εργασιών, ενώ δεν πληροί στο ελάχιστο τις σχετικές προδιαγραφές αλλά ούτε διαθέτει τις κατάλληλες λιμενικές υποδομές. Παράλληλα, η όλη διαδικασία διενεργείται, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, από τον ακατάλληλο προβλήτα στο κέντρο της Νεάπολης (χωρίς τήρηση κανενός κανονισμού ασφαλείας). Τους δε εαρινούς-καλοκαιρινούς μήνες, από τον ελλιπέστατο προβλήτα στο Παλαιόκαστρο , και πάλι χωρίς την τήρηση κανονισμών ασφαλείας, αφού το αλιευτικό καταφύγιο που επρόκειτο να κατασκευασθεί εκεί ουδέποτε ολοκληρώθηκε, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων στον βυθό και στην χερσόνησο που περιβάλλει. Οποιαδήποτε δε προσπάθεια μετατροπής του θα πέσει στο κενό, λόγω του αρχαιολογικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζει, άρα μιλάμε για αυθαίρετη κατασκευή.

Αλλά ακόμη κι αν υπήρχε στον χώρο οργανωμένο Αλιευτικό Καταφύγιο, και πάλι δεν θα ήταν δυνατόν να διενεργούνται οι εφοδιασμοί από το συγκεκριμένο σημείο, λόγω της παντελούς έλλειψης υποδομών και εγκαταστάσεων. Και εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι, πράγματι, απορίας άξιον πώς επίσημα έγγραφα του ΥΘΥΝΑΛ-ΥΠΤΠ βαπτίζουν τον ελλιπέστατο αυτόν προβλήτα ως «λιμενική εγκατάσταση». Πλήρη απόδειξη των ισχυρισμών μας αποτελεί το γεγονός ότι μόλις στις 2-3-2011 -και ενώ έχουν υποβληθεί αναφορές για τις πρόδηλες παρανομίες και το ΥΘΥΝΑΛ-ΥΠΤΠ απαντά ότι «όλα έχουν καλώς»- το Λιμενικό Ταμείο της περιοχής έσπευσε να πάρει απόφαση προκειμένου να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις λήψεως απορριμμάτων και καταλοίπων στην περιοχή. Καταλαβαίνουμε ότι επιχειρείται αναδρομική νομιμοποίηση, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Πέραν όλων των παραπάνω, τον τελευταίο χρόνο προστέθηκε κι ένα άλλο φαινόμενο, αυτό της ρυμούλκησης πλοίων σε περιπτώσεις θαλασσίων ατυχημάτων, ακόμα κι από μακρινές περιοχές. Αυτό δε που είναι εξοργιστικό είναι ότι ο όρμος δεν έχει χαρακτηρισθεί ως «Λιμένας Καταφυγής» και όμως εντελώς προσχηματικά χρησιμοποιείται ως τέτοιος (αλήθεια με εντολή τίνος συμβαίνει αυτό;

Είναι γνώστης η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και η πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων για την προφανέστατη αυτή παρανομία;), κατά πλήρη παράβαση της σχετικής νομοθεσίας καθώς και όλων των διατάξεων που αφορούν την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αφού δεν εκπληροί τις προυποθέσεις του ΦΕΚ 850Β/2003,Προσάρτημα Α-Παράρτημα IV , υπάρχει γειτνίαση με ευαίσθητες περιοχές (NATURA), καθώς και περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Ακόμη όμως και αν είχε χαρακτηρισθεί ως Λιμένας Καταφυγής, μια τέτοια απόφαση θα ήταν επίσης προδήλως εσφαλμένη, αφού, στην περίπτωση αυτή, δεν θα είχαν ληφθεί όλες οι ανωτέρω παράμετροι που επιβάλει η διεθνής και η κοινοτική νομοθεσία, προκειμένου να προβεί το παράκτιο κράτος στον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως Λιμένος Καταφυγής.



Σημειώνουμε δε ότι η σχετική περί Όρμων Καταφυγής νομοθεσία αφορά μόνο πλοία που βρίσκονται σε κίνδυνο και την αποτροπή θαλάσσια ρύπανσης, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και αν μπορούσε να συμπεριληφθεί ο όρμος σε αυτές τις περιοχές, η χρησιμοποίηση του θα έπρεπε να γίνεται με εξαιρετική φειδώ και όχι να γίνεται κατάχρηση, όπως γίνεται τώρα.

Η δε απάντηση του ΥΘΥΝΑΛ-ΥΠΤΠ, ότι η περιοχή είναι Διεθνές Αγκυροβόλιο δεν αντέχει σε καμία κριτική. Πρόκειται για απίστευτη αυθαιρεσία και υποτιμά τη νοημοσύνη και την ναυτική παράδοση των κατοίκων της περιοχής και παρακαλούμε -για τη προστασία της σοβαρότητας και της εγκυρότητας των αρμόδιων Υπηρεσιών- να μην ξανασυμπεριληφθεί στις απαντήσεις σας.

Όλες αυτές οι δραστηριότητες έχουν προκαλέσει ήδη τεράστιο πρόβλημα στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής: πρόσφατη μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ εντοπίζει τεράστιες αυλακώσεις στον βυθό, οι πληθυσμοί των ψαριών έχουν ελαττωθεί σημαντικά, υπάρχει αύξηση της συγκέντρωσης μικροβίων και, γενικώς, έχει υποβαθμισθεί το θαλάσσιο περιβάλλον. Ενδεικτικώς παραθέτουμε διατάξεις που προστατεύουν τον βυθό και το θαλάσσιο οικοσύστημα και, στην περίπτωσή μας, παραβιάζονται κατά κόρον:

- Σύμβαση Βέρνης, Παράρτημα Ι, P. oceanica

- Ευρωπαϊκή οδηγία οικοτόπων 92/43/CEE της 21/05/1992 και μεταγενέστερη προσαρμογή 97/62 CE της 27/11/1997, περιλαμβάνουν την προστασία της Posidonia oceanica, ως Οικοτόπου Προτεραιότητας 1120.

-Σύμβαση Βαρκελώνης για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, Παράρτημα ΙΙ: αναφέρεται η P. oceanica ως κινδυνεύον είδος.

Ας σημειωθεί, επίσης, ότι μεγάλη έκταση απέναντι ακριβώς από την περιοχή αγκυροβολίας των πλοίων (αυθαίρετα αγκυροβολούν οπουδήποτε εντός του όρμου, άλλωστε) έχει χαρακτηρισθεί ως Ζώνη Νatura (ο υγροβιότοπος της λίμνης Στρογγύλης, δίπλα ακριβώς στον αιγιαλό). Η περιοχή αποτελεί και αρχαιολογικό χώρο: πολύ πρόσφατα ξεκίνησαν και υποθαλάσσιες έρευνες για την ανάδειξη και αξιοποίηση της βυθισμένης πόλης της εποχής του Χαλκού, της «Παλαιότερης Βυθισμένης Πολιτείας στον κόσμο», όπως έχει χαρακτηριστεί από το Πανεπιστήμιο του Nottingham. Πρόκειται για το γνωστό «Παυλοπέτρι», το οποίο βρίσκεται μόλις κάποιες δεκάδες μέτρα από εκεί που ποντίζονται οι άγκυρες. Ποιός εγγυάται ότι κάποιο πλοίο δεν θα παρασυρθεί προς τα εκεί καταστρέφοντας το συγκεκριμένο αρχαιολογικό μνημείο; Ποιός εγγυάται ότι δεν θα επαναληφθεί το φαινόμενο της βύθισης αγκυροβολημένου πλοίου εντός του κόλπου, με όλα τα παρεπόμενα (μόλυνση περιβάλλοντος, καταστροφή υποθαλάσσιου αρχαιολογικού χώρου, κ.τ.λ.);

Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε τις υπέροχες τουριστικές ακτές των Κυθήρων, τις πολύ τουριστικές ακτές της Ελαφονήσου αλλά και της ηπειρωτικής ακτής που πλήττονται καίρια και απειλούνται καθημερινά με καταστροφή.Εαν συνεχισθεί αυτή η κατάσταση είναι σχεδόν βέβαιο οτι ο τόπος με τις τόσες ομορφιές,θα απωλέσει το μοναδικό εργαλέιο ανάπτυξης,τις ήπιες μορφές τουρισμού και θα καταστραφεί ολοσχερώς.

Σε παλαιότερες αναφορές μας και συζητήσεις επί του θέματος με άτομα που είχαν ξεκινήσει προ αρκετών ετών το όλο εγχείρημα έγινε αντιληπτό ότι υπήρξε διαφορετική οπτική γωνία και αντιμετώπιση του θέματος.
Είχε ξεκινήσει σαν ελεγχόμενη εξυπηρέτηση αναγκών πλοίων λόγω διέλευσης από επίκαιρη θέση και ως εκ τούτου την αύξηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας των περιοχών.

Δυστυχώς όμως οι χαμηλές αμοιβές των διαφόρων δημοσίων λειτουργών αφενός και αφετέρου ο πακτωλός των χρημάτων που υπάρχει εν αφθονία στο χώρο της ναυτιλίας δεν ήταν και οι καλύτερες προϋποθέσεις για την υγιή εξέλιξη του όλου εγχειρήματος.
Έτσι από ένα στοιχείο ανάπτυξης που σχεδιάσθηκε και επιχειρήθηκε κατέληξε να γίνει ένας ατέλειωτος και διαρκής εφιάλτης για το περιβάλλον της περιοχής.



Τι μπορεί να γίνει τώρα πια ;;;;

1)Καμία αγκυροβολία στον όρμο για οποιονδήποτε λόγο ακόμα και λόγω καιρού ή αναμονή ναύλου (εξεύρεση φορτίου), επιθεώρηση, αλλαγή Σημαίας,εφοδιασμούς,αλλαγές πληρωμάτων κ.τ.λ. Εξαίρεση μόνο για περιστατικά ανωτέρας βίας (αποβίβαση ασθενών, σκάφη αναψυχής ή κρουαζιερόπλοια), που πρέπει όμως να τηρούν τις διαδικασίες που αναφέρονται στην παράγραφο 4 κάτωθι.

2)Συνακολούθως, καμία διαδικασία εφοδιασμού, επισκευών, υφαλοκαθαρισμών, καθαρισμού προπελών, καθαρισμού καταστρωμάτων ή άλλη παρόμοια δραστηριότητα εντός του όρμου, διενεργούμενη από τον προβλήτα της Νεάπολης ή τον προβλήτα του Παλαιοκάστρου ή άλλο σημείο εντός του κόλπου. Σημειώνουμε ότι η χρήση φλόγας στο αγκυροβόλιο είναι απολύτως απαγορευμένη και δεν χρειάζεται ειδική διάταξη ή τροποποίηση του Κανονισμού Λιμένος προκειμένου να μην λαμβάνει χώρα. Κι όμως, πολλές φορές είμαστε αυτήκοοι και αυτόπτες μάρτυρες αυτών των συγκεκριμένων εργασιών, οι οποίες είναι ορατές ακόμη και από την ακτή.

3) Σχετική τροποποίηση του Κανονισμού Λιμένος Νεάπολης ώστε να απαγορεύονται οι συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ο Κανονισμός Λιμένος Νεάπολης είναι πιστή αντιγραφή αυτού της Ελευσίνας και, κατά την πρόχειρη σύνταξη του, δεν ελήφθησαν υπόψιν οι ιδιαιτερότητες της περιοχής, περιβαλλοντικές και άλλες, επομένως χρειάζεται άμεση και ορθολογική μεταρρύθμιση. Με δεδομένο το δεδικασμένο για άλλες περιοχές που αντιμετώπιζαν το ίδιο πρόβλημα, είναι σχεδόν βέβαιη η δικαίωσή μας εάν προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

4)Εαν κάποιο πλοίο (Ελληνικής ή ξένης Σημαιας) επιθυμεί να εισέλθει στον κόλπο επικαλούμενο ζήτημα καιρού στο θαλάσσιο πέρασμα των Κυθήρων (ανά περίπτωση θα πρέπει να εξετάζεται από το τοπικό Λιμεναρχείο η ορθότητα τέτοιου αιτήματος), θα πρέπει να εκτελεί διαδικασίες ελευθεροκοινωνίας άμεσα και με την είσοδο του στον κόλπο, χωρίς καμία καθυστέρηση και με έλεγχο όλων των εγγράφων του, όπως και να καταβάλει λιμενικά τέλη ανάλογα με το τονάζ του και την επικινδυνότητα του μεταφερόμενου φορτίου.

Επίσης θα πρέπει να ενημερώνει την τοπική Λιμενική Αρχή για την έλευσή του (υπάρχει διάταξη που επιβάλλει ειδοποίηση 72 ή 24 ώρες προ της ελεύσεως). Σημειωτέον ότι μόνο σκάφη αναψυχής θα πρέπει να εξαιρούνται από αυτήν την υποχρέωση (βλ. σχετικά και την υπ’αριθμ. Πρωτ. 3244.05/68.2010 εγκύκλιο της Γεν. Γραμ. Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας για την εφαρμογή της οδηγίας 2009/16/ΕΚ, σχετικά με τον έλεγχο πλοίων από το Κράτος - λιμένα-αναφορές πλοίων υπό ξένη σημαία που καταπλέουν σε ή αποπλέουν από λιμένες και αγκυροβόλια εντός της Ελληνικής Επικράτειας). Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι σχετική υποχρέωση αναγγελίας υπάρχει για:

α)όλα τα πλοία ανεξαρτήτως με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 gt που πρόκειται να καταπλεύσουν σε ελληνικό λιμάνι.

β)όλα τα πλοία ανεξαρτήτως μεγέθους που μεταφέρουν χύδην ή συσκευασμένα επικίνδυνα ή ρυπογόνα εμπορεύματα και πρόκειται να καταπλεύσουν σε ελληνικά λιμάνια ή αγκυροβόλια (ακόμα και σε περίπτωση in transit-παρακάτω αναλύουμε οτι δεν θα πρέπει να προβάλεται ως δικαιολογία το καθεστώς transit διότι δεν στηρίζεται στο νόμο) προερχόμενα από λιμάνι εκτός της Κοινότητας (άρθρο 13 παρ. 2 του ΠΔ49/2005).

γ)όλα τα πλοία ανεξαρτήτως μεγέθους που μεταφέρουν χύδην ή συσκευασμένα επικίνδυνα ή ρυπογόνα εμπορεύματα και πρόκειται να αποπλεύσουν από ελληνικά λιμάνια.

Σε περίπτωση μη τήρησης των διατάξεων του Π.Δ. 49/2005 από τους υπόχρεους προβλέπονται κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο 45 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (Ν.Δ. 187/1973-ΦΕΚ 261Α) όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 380/2001 (ΦΕΚ 152Α).

Σημειώνουμε δε οτι η χρησιμοποίηση του καθεστώτος in transit συνήθως για ολιγόωρη και ή έως 24 ώρη παραμονή στο αγκυροβόλιο ώστε να αποφέυγεται η υποχρέωση ελευθεροκοινωνίας με ό,τι διατυπώσεις αυτή συνεπάγεται, είναι απολύτως καταχρηστική και δεν στηρίζεται σε καμμία διάταξη του εσωτερικού ή διεθνούς δικαίου,επομένως σας παρακαλούμε να μην την παραθέσετε ως πρόφαση ή δικαιολογία για την καταχρηστική και βλαπτική παρουσία τόσων πλοίων στον όρμο Βατίκων.

5)Μη χρησιμοποίηση του όρμου ως Λιμένος Καταφυγής για οποιονδήποτε λόγο, αφού δεν είναι χαρακτηρισμένος ως τέτοιος. Συνακολούθως, άμεσος αποχαρακτηρισμός του ως Λιμένος Καταφυγής σε περίπτωση ρύπανσης ή θαλάσσιου ατυχήματος ή λόγω καιρού, εάν υπάρχει σχετικό νομοθέτημα και δεν είναι σε γνώση μας. Ακόμη ο όρμος δεν είναι Διεθνές Αγκυροβόλιο.

6)Οριοθέτηση του διαύλου (το γνωστό separation) στη θαλάσσια περιοχή του Στενού των Κυθήρων, ώστε να αποφύγουμε, αφ’ ενός μεν κάποιο θαλάσσιο ατύχημα λόγω της συχνής διέλευσης πλοίων και αφ’ ετέρου, τη συχνή διέλευση πλοίων εξαιρετικά πλησίον της ηπειρωτικής ακτής, η οποία περιλαμβάνει περιοχές ευαίσθητες, αρχαιολογικού αλλά και τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως το Απολιθωμένο Δάσος της Αγίας Μαρίνας, στο ΔΔ του Αγίου Νικολάου, ακριβώς δίπλα στο ακρωτήριο Μαλέας.

Επιτέλους ας αφυπνισθούν και οι κάτοικοι των Κυθήρων και ας ενημερωθούν τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση οιουδήποτε τυχαίου συμβάντος από τα πλοία που ανεξέλεγκτα αγκυροβολούν χωρίς καμία απολύτως μέριμνα από πλευράς ελέγχου αρχών.

Όταν θα συμβεί θα είναι αργά και ανεπίστρεπτα .........

------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
------------------------------------