Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Απαρχή διαλόγου για τη δημόσια συγκοινωνία

Η κατατοπιστική απάντηση του γνωστού τουριστικού πράκτορα Παναγιώτη Δρακάκη στην ανακοίνωσή μας σχετικά με το μόνιμο πρόβλημα της δημόσιας συγκοινωνίας μας ικανοποίησε όλως ιδιαιτέρως, διότι αποτελεί την απαρχή εποικοδομητικού διαλόγου – του είδους διαλόγου που η Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία προσπάθησε από την πρώτη στιγμή να προαγάγει γύρω από τα φλέγοντα θέματα του νησιού μας. Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την απάντηση του κ. Δρακάκη εδώ [http://kithiraikanea.blogspot.gr/2012/08/blog-post_9998.html], παραθέτουμε όμως ποιό κάτω ορισμένα καίρια αποσπάσματα.

«Όπως ενδεχομένως γνωρίζετε, τα Κύθηρα διαθέτουν 4 άδειες υπεραστικών λεωφορείων άγονης γραμμής που παραχωρήθηκαν πριν από 40 έως 50 χρόνια από την Νομαρχία Πειραιά στους ενδιαφερόμενους τότε επαγγελματίες οδηγούς με σκοπό την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Οι άδειες αυτές αναφέρονταν αυστηρώς σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός του νησιού [...]. Οποιαδήποτε αλλαγή σε ότι προβλέπει η συγκεκριμένη απόφαση [...] απαιτεί ακόμα και σήμερα υπουργική απόφαση».

«Με το πέρασμα των χρόνων οι αριθμοί τόσο των κατοίκων όσο και των μηχανοκινήτων μεταφορικών μέσων άλλαξαν δραματικά [...] τα δε δρομολόγια στα σχολεία οι Νομάρχες τα μετέτρεψαν σε σχολικά, στερώντας το δικαίωμα στο υπόλοιπο επιβατικό κοινό να μεταφερθεί με αυτά για την καλύτερη – δήθεν – εξυπηρέτηση των μαθητών, πληρώνοντας για πολλά χρόνια υπέρογκα ποσά στα λεωφορεία και τα ταξί του νησιού, γεγονός που κατά την άποψή μου συντέλεσε καθοριστικά στο να αλλοιωθεί ο ουσιαστικός σκοπός της λειτουργίας των ταξί αλλά και των λεωφορείων».

«Τα λιμάνια της Αγίας Πελαγίας και του Καψαλιού καταργήθηκαν και κτίστηκε καινούργιο, στο Διακόφτι, χωρίς όμως τα υπεραστικά λεωφορεία να έχουν το νόμιμο δικαίωμα να πραγματοποιήσουν δρομολόγιο από και προς εκεί. Δοκιμάστηκε παρατύπως η σύνδεση του λιμανιού με το υπόλοιπο νησί με δρομολόγια λεωφορείων κατά τις αφίξεις και αναχωρήσεις των πλοίων, κατόπιν όμως απειλών των ιδιοκτητών ταξί λίγο έλειψε να οδηγηθούμε στον εισαγγελέα».

Τα σημεία που θίγει ο κ. Δρακάκης είναι όντως σημαντικά, και επιβεβαιώνουν πως η λύση στο πρόβλημα της συγκοινωνίας απαιτεί μελέτη, συντονισμό και προπάντων συνεννόηση μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων. Σίγουρο πάντως είναι πως τόσο στα Κύθηρα όσο και στην υπόλοιπη χώρα, η εποχή των ευεργετικών ρυθμίσεων εις βάρος του κοινωνικού συνόλου έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Μετά το πέρας της τουριστικής σεζόν, η Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία προτίθεται να διοργανώσει ανοιχτό διάλογο γύρω από το φλέγων αυτό θέμα.
--------------------------------------
Κυθηραϊκή Πρωτοβουλία
Δελτίο Τύπου, 28/8/2012