Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

ΣΕΕΝ: «Προσοχή Κίνδυνος Πτώχευση της Ακτοπλοίας»

«Η ακτοπλοική οικογένεια έχει εγγράψει στο σύνολο τις ζημιές το έτος 2009, 215 εκ. ευρώ , το 2010 345 εκ. ευρώ ενώ το 2011 διαμορφώνεται αναλόγως κακό με αύξηση του ποσού των ζημιών του 2010». Την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική ακτοπλοία περιέγραψε, σήμερα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου.


«Τα ναυτιλιακά αποθεωμένα καύσιμα και λιπαντικά σημείωσαν αυξήσεις έως και 44% σε ένα έτος και η κίνηση επιβατών , οχημάτων και φορτίων μείωση από 5% έως 32% κατά μέσο όρο κατά γραμμή.

Τα καύσιμα σήμερα συμμετέχουν στα έξοδα λειτουργίας του πλοίου κατά ποσοστό 60% για τα συμβατικά και 75% για τα ταχύπλοα.» και προσέθεσε:

«Ήδη ακούσατε προ ολίγων ημερών από τον νυν υφυπουργό ότι έγινε μία επιτροπή για να καταγράψει τα προβλήματα της ακτοπλοίας και να προτείνει λύσεις αφού αντί φωτός τώρα πλέον στο τέλος του τούνελ αναβοσβήνει μία κόκκινη επιγραφή «Προσοχή Κίνδυνος Πτώχευσης».

Η ρήτρα καυσίμου είναι απαραίτητο είναι απαραίτητο να υπολογίζεται βάσει της τιμής του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου που καταναλώνει κάθε πλοίο και να λαμβάνονται υπόψη και οι όποιες νομοθετικές αλλαγές που υποχρεώνουν σε χρήση ακριβότερου τύπου καυσίμου.

Τέλος εφαρμογή του μέτρου «ρήτρα καυσίμο» πρέπει στις πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας ετησίως να γίνεται υπό ένα σύστημα αυτόματης αναπροσαρμογής, το οποίο να τηρείται απαρέγκλιτα» και κατπέληξε:

«Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την πλήρη απελευθέρωση όλων των ναύλων των εισιτηρίων επιβάτη και οχήματος σε όλε στις συνδέσεις λιμένων της χώρας στις ελεύθερες δρομολογήσεις χωρίς ποσοτικά κριτήρια διακίνησης επιβατών.

Το κρατικό ναυλολόγιο να ισχύει μόνο στα άγονες επιδοτούμενες συνδέσεις όπου όμως να υπάρχει αυτόματη τιμαριθμική ετήσια αναπροσαρμογή και όχι μόνο αυτό που ισχύει σήμερα ή κατά την επιθυμία του εκάστοτε υπουργού καταστρατήγηση του θεσμοθετημένου αυτού μέτρου».
-------------------------
Πηγή: marinews.gr
-------------------------