Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

Αντιπαράθεση για τις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων

Νέα αντιπαράθεση ξέσπασε χθες μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με αφορμή το θέμα της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ χαρακτήρισαν αποικιοκρατική την παραχώρηση των αεροδρομίων και ανακοίνωσαν ότι θα προσφύγουν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την ώρα που ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης εξαπέλυε επίθεση εναντίον των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι χθες προχώρησαν σε τετράωρη στάση εργασίας με αποτέλεσμα να ακυρωθούν δεκάδες πτήσεις.



Την ίδια ώρα, στο «κόκκινο» βρίσκεται η λειτουργία των αεροδρομίων στα νησιά εν μέσω, μάλιστα, θερινής περιόδου λόγω των ελλείψεων στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας. Είναι ενδεικτικό ότι το αεροδρόμιο της Μυκόνου διαθέτει μόλις 4 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για κατ΄ ελάχιστον 40 πτήσεις, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα στη Σκιάθο και τη Ρόδο.


Ειδικότερα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ο οποίος παρευρέθη στη συνέντευξη Τύπου των εργαζομένων στην ΟΣΥΠΑ, κατηγόρησε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι προχωρούν σε κινητοποιήσεις «μόνο για να προστατευτούν σκληρά συντεχνιακά συμφέροντα», ενώ ξεκαθάρισε ότι η αεροναυτιλία δεν μπορεί να είναι αποκομμένη από την υπόλοιπη λειτουργία της ΥΠΑ. «Το υπουργείο δεν θα εμποδίσει κανέναν να διαμαρτυρηθεί, όμως, δεν έχουμε καμία διάθεση να καλύψουμε και κανέναν για συμπεριφορές και για τον στρεβλό τρόπο που ασκεί τα καθήκοντά του», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Από την πλευρά της, πάντως, η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος ζητά την έναρξη διαβούλευσης για τη σύσταση Παρόχου Αεροναυτιλίας στην ΥΠΑ ως ανεξάρτητης νομικής οντότητας και προειδοποιεί ότι εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις της, αρχής γενομένης από την 14η Αυγούστου, με δύο τετράωρες στάσεις εργασίας.

Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι πρόκειται για «επιβολή με τρόπο που έχει επιλεγεί από την προηγούμενη κυβέρνηση» και πρόσθεσε ότι «θα διασφαλίσουμε τα γκρίζα σημεία του διαγωνισμού από τις εμπειρίες που έχουμε από άλλα αεροδρόμια».

Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος σημείωσε ότι η παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων συνιστά «σύμβαση επανακρατικοποίησης από το γερμανικό κράτος» που θα δημιουργήσει μονοπώλιο κι έλεγχο από τη γερμανική κυβέρνηση του τουρισμού στην Ελλάδα. Ανακοίνωσε δε, την απόφαση της ΟΣΥΠΑ να προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. τον Οκτώβριο.
---------------------------
Πηγή: Ημερησία
---------------------------