Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκλωβισμένα στα λιμάνια 10.000 κοντέινερ

Περίπου 10.000 κοντέινερ με εισαγόμενα εμπορεύματα υπολογίζεται πως βρίσκονται «εγκλωβισμένα» στα ελληνικά λιμάνια, καθώς λόγω των capital controls δεν μπορούν να εκτελωνιστούν και να παραληφθούν.

Eλληνες εισαγωγείς βρίσκονται με δεμένα τα χέρια, αφού όχι μόνο έχει «παγώσει» η επιχειρηματική τους δραστηριότητα, αλλά υποχρεώνονται να πληρώνουν και υπέρογκα ποσά για την παραμονή και φύλαξη των εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες των λιμανιών, ενώ κάποιοι κινδυνεύουν να χάσουν μέρος των εμπορευμάτων τους από αλλοίωση.


Ο εισαγωγέας παιχνιδιών και εξοπλισμού παιδοτόπων, Δημήτρης Κεσισίδης, από την Κατερίνη πληρώνει 420 ευρώ καθημερινά για τη φύλαξη των 35 κοντέινερ που για τρίτη εβδομάδα βρίσκονται «παγιδευμένα» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Απευθύνθηκε τόσο στις τράπεζες όσο και στην ειδική επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών που αξιολογεί τα σχετικά αιτήματα, ζητώντας να του επιτραπεί κατ' εξαίρεση να στείλει τα χρήματα στον προμηθευτή του στην Κίνα, αλλά το αίτημά του απορρίφθηκε. «Λόγω του περιορισμού διακίνησης κεφαλαίων, απαγορεύεται κάθε μεταφορά χρημάτων στο εξωτερικό. Εξαίρεση προβλέπεται μόνο αν πρόκειται για δημόσιο ή κοινωνικό συμφέρον. Oταν ρώτησα τι σημαίνει αυτό, μου απάντησαν επί λέξει: ?όπλα και φάρμακα?», είπε στο «Eθνος» ο κ. Κεσισίδης.

Στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ υπάρχουν σήμερα περίπου 2.500 «εγκλωβισμένα» κοντέινερ. Aλλα 5.500 βρίσκονται στον Πειραιά, ενώ εκατοντάδες ακόμη περιμένουν να παραληφθούν από τα λιμάνια του Βόλου, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και άλλων λιμανιών της χώρας. «Oλα αυτά δίνουν δουλειά σε κόσμο. Φορτηγά, εκτελωνιστές, πράκτορες, εισαγωγείς, πωλητές, ενώ σημαίνουν και άμεσα φορολογικά έσοδα για το Δημόσιο. Με το να μένουν ακινητοποιημένα και η δουλειά παγώνει και το Δημόσιο δεν εισπράττει», αναφέρει ο εκτελωνιστής, Φώτης Βασιλέρης. Οι εισαγωγείς υπολογίζουν τη μέση αξία ενός εμπορευματοκιβωτίου στα 10.000 ευρώ, για το καθένα από τα οποία το κράτος εισπράττει άμεσα 3.000 ευρώ από φόρους και δασμούς. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 3 εκατ. ευρώ για τα κοντέινερ που βρίσκονται σήμερα εγκλωβισμένα στα λιμάνια της χώρας.

Ο εισαγωγέας παιχνιδιών Δ. Κεσισίδης από την Κατερίνη. Πληρώνει καθημερινά 420 ευρώ για τη φύλαξη των κοντέινερ που για τρίτη εβδομάδα βρίσκονται παγιδευμένα στον ΟΛΘ
Ο εισαγωγέας παιχνιδιών Δ. Κεσισίδης από την Κατερίνη. Πληρώνει καθημερινά 420 ευρώ για τη φύλαξη των κοντέινερ που για τρίτη εβδομάδα βρίσκονται παγιδευμένα στον ΟΛΘ

Μεταξύ άλλων έχουν αδρανοποιηθεί τρόφιμα και άλλα ευπαθή προϊόντα, που κινδυνεύουν άμεσα με καταστροφή. «Συνάδελφος στην Κατερίνη έχει 10 κοντέινερ με ξηρούς καρπούς από τη Μέση Ανατολή. Εχουν βράσει τόσες μέρες στο λιμάνι σε συνθήκες καύσωνα, το πιθανότερο είναι να έχουν ήδη αλλοιωθεί. Ο άνθρωπος έχει καταστραφεί, τον κρατάνε με χάπια», ανέφερε ο κ. Κεσισίδης.
Εκκληση
Οι εισαγωγείς απευθύνουν έκκληση για χαλάρωση των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων και να επιτραπεί ως ένα ποσό η μεταφορά χρημάτων στο εξωτερικό για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως έχει γίνει για τα νοσήλια και για τις σπουδές.

Πολλοί έχουν βρει ήδη εναλλακτικές οδούς για την παράκαμψη των περιορισμών, πληρώνοντας τους προμηθευτές μέσω γειτονικών χωρών, γεγονός ωστόσο που ανοίγει «παράθυρο» για απώλεια κρατικών εσόδων. Ως πρώτο βήμα, εισαγωγείς άνοιξαν τραπεζικούς λογαριασμούς στη Βουλγαρία, κατέθεσαν σ' αυτούς κεφάλαια κίνησης που μετέφεραν ως μετρητά μαζί τους, και πληρώνουν μέσω της γειτονικής χώρας τους προμηθευτές τους στο εξωτερικό. Ως δεύτερο βήμα, κάποιοι εξετάζουν τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τα εμπορεύματά τους από το λιμάνι της Βάρνας. Στην περίπτωση αυτή ο ΦΠΑ θα πληρώνεται στη Βουλγαρία.
--------------------------------------------------
Πηγή: Έθνος- Βασίλης Ιγνατιάδης
--------------------------------------------------