Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Εκδρομή στην Κρήτη 2015

Κορύφωσή του εκπαιδευτικού προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα “Ενδημικά φυτά της Ελλάδας” που υλοποιήσαμε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς η εκπαιδευτική μας εκδρομή στην Κρήτη στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία.

Αν και αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα κυρίως λόγω των αλλαγών στα ανακοινωμένα δρομολόγια του πλοίου που μας συνδέει με την Μεγαλόνησο στο τέλος όλα τα εμπόδια υπερνικήθηκαν και το ταξείδι ξεκίνησε......Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα που μας άκουσε και βοήθησε να πραγματοποιήσουμε το όνειρο μας. Οι πέντε αυτές μέρες θα μας μείνουν αξέχαστες.

Ξεκινήσαμε πολύ νωρίς το πρωί της Τετάρτης 22 Απριλίου με την ανατολή του ήλιου, που απολαύσαμε στο πέλαγος ανάμεσα Κύθηρα και Αντικύθηρα.

Η προσέγγιση στο νησί των Αντικυθήρων συγκινητική καθώς η χαρά των λιγοστών κατοίκων που βρίσκονταν στο λιμάνι καθώς μας χαιρετούσαν, μας έδειξε την ανάγκη των ακριτών για ανθρώπινη επαφή. Φτάνοντας στο Καστέλλι Κισσάμου ο κρητικός αέρας και η προσδοκία του άγνωστου που νάτο γινόταν κιόλας γνωστό μας γέμισε χαρά.

Στα Χανιά περπατήσαμε στο Ενετικό Λιμάνι και την παλιά αγορά και είχαμε την ευκαιρία να ψωνίσουμε ενθύμια και άλλα.

Το ξενοδοχείο μας έξω από τα Χανιά μας μεγάλο καθαρό και άνετο με εντυπωσιακά δωμάτια και υπέροχους εξωτερικούς χώρους γέμισε από τις χαρούμενες φωνές μας.

Απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα από πάρκο στο οποίο βρίσκονται οι Τάφοι των Βενιζέλων και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο όπου μας περίμενε ένας πλούσιος μπουφές για το δείπνο.

Η δεύτερη μέρα μας ξεκίνησε με επίσκεψη στο Βοτανικό Πάρκο Κρήτης όπου ο ιδιοκτήτης μας υποδέχτηκε στο μικρό ανοικτό αμφιθέατρο και μας παρουσίασε την ιστορία δημιουργίας του πάρκου και τις ενότητες που θα βλέπαμε. Πραγματικά εντυπωσιακό.

Ιδιαίτερα το τμήμα των τροπικών φυτών και η μικρή λίμνη. Στο ζωολογικό κήπο είδαμε από κοντά το κρητικό αγριοκάτσικο, το κρι- κρι, ίσως το πιο χαρακτηριστικό ζώο της κρητικής πανίδας.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας φτάσαμε στον Άγιο Νικόλαο και στο δεύτερο ξενοδοχείο που μας φιλοξένησε για τρείς μέρες. Λίγο μικρότερο από το πρώτο, δεν μας πολυάρεσε στην αρχή. Το νόστιμο σπιτικό φαγητό, η ευγένεια των ανθρώπων και η χαρά της παρέας, μας έκανε να αλλάξουμε γρήγορα την πρώτη εντύπωση.

Η τρίτη μέρα μας επιφύλασσε ευχάριστες εκπλήξεις! Στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης μελετήσαμε έξι μεσογειακά οικοσυστήματα, μέσα από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με τα tablets που παρείχε το μουσείο.

Η Περιοδική Έκθεση - Φωτεινά Μυστήρια Ολογράμματα, 3D και Οπτικά Παράδοξα μας ταξίδεψε στον κόσμο της ολογραφίας από τις πρώτες δημιουργίες έως τα πιο σύγχρονα επιτεύγματα με τα εντυπωσιακά ολογράμματα και τις τρισδιάστατες αναπαραστάσεις που αναφέρονται στη Φύση και τα φυσικά φαινόμενα.

Είχαμε το μοναδικό προνόμιο να δουν για πρώτη φορά μοναδικά συλλεκτικά ολογράμματα μουσειακών αντικειμένων από το Hermitage μέχρι το Βρετανικό Μουσείο, τον Michael Jackson και τον Boy George, τον Terminator και τον Batman, το Avatar και τον Πόλεμο των Άστρων, μικροσκόπια και πιστόλια που προβάλλουν στον χώρο, εικονικές τρύπες και φινιστρίνια, πορτραίτα ζώων και εντόμων, ολογράμματα που εκτίθενται αυτήν την εποχή στο μουσείο του ΜΙΤ, συνθετικά και διαφημιστικά ολογράμματα από τα στούντιο της Καλιφόρνια και Οπτικούς Κλώνους έργων τέχνης.

Παράλληλα μας παρουσιάστηκαν πειραματικές διατάξεις που αφορούν την οπτική, ψηφιακά ολογράμματα που κινούνται, αυτοστερεοσκοπικές οθόνες, πετρώματα που αλλάζουν χρώματα, οπτικά παράδοξα κλπ. Κυριολεκτικά, δεν πιστεύαμε στα μάτια μας!!!

Στο Ενυδρείο Κρήτης θαυμάσαμε εκατοντάδες θαλάσσια είδη από κοντά, μέσα στο θαυμαστό υδάτινο περιβάλλον τους.

Την τέταρτη μέρα επισκεφτήκαμε το Βάι και είδαμε από κοντά το περίφημο φοίνικα του Θεόφραστου και το μοναδικό στην Ευρώπη φοινικόδασος.

Στη συνέχεια και επειδή, λόγω ειδικών συνθηκών δεν ήταν δυνατό να περπατήσουμε στο φαράγγι της Ζάκρος (ήταν γεμάτο νερό, λόγω πρόσφατων βροχοπτώσεων) επισκεφτήκαμε τη Μονή Τοπλού και θαυμάσαμε τα εκθέματα σπάνιων χειρογράφων και εικόνων στο εκεί μουσείο.

Στη φιλόξενη Σητεία γευματίσαμε και δοκιμάσαμε κρητικές λιχουδιές!

Το τελευταίο βράδυ της εκδρομής διασκεδάσαμε και χορέψαμε αποχαιρετώντας τον Άγιο Νικόλαο.

Την επομένη  επισκεφτήκαμε το νησί Σπιναλόγκα και μάθαμε την δραματική ιστορία του.

Φτάνοντας στο νομό Χανίων ευχάριστη έκπληξη το φαράγγι της Θερίσσου όπου γευματίσαμε.

Η διαδρομή ήταν μαγευτική και είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να φωτογραφίσουμε δύο στενότοπα ενδημικά φυτά της Κρήτης.

Για πολλούς από τους μαθητές αυτό ήταν το πρώτο ταξείδι χωρίς τη συνοδεία των γονιών. Με τη συνεχή παρουσία και επίβλεψη των εξαιρετικών καθηγητών κας Αλεξάνδρας Σταυροπούλου, που ήταν και αρχηγός της εκδρομής, και του κου Δημήτρη Ανδρικόπουλου το πρόγραμμα της εκδρομής εκτελέστηκε με ακρίβεια, με εξαίρεση την πεζοπορία στο φαράγγι της Ζάκρου το οποίο αντικαταστάθηκε από επίσκεψη στη Μονή Τοπλού και  διαδρομή στο φαράγγι της Θερίσσου.

Η συμπεριφορά των μαθητών ήταν σχεδόν πάντα υποδειγματική και σε πολλές περιπτώσεις πήραμε συγχαρητήρια για το σχολείο μας από τους ανθρώπους με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή.

Το ταξίδι περιέχει τη γνωριμία με το  άγνωστο, την περιπέτεια,  ακόμα και το απροσδόκητο.  Εύχομαι στους μαθητές μας αυτό να είναι το πρώτο από πολλά ταξίδια κοντινά και μακρινά,  σε ακόμα πιο όμορφους τόπους.

Τους εύχομαι  να γεμίζουν το νου τους με εικόνες, γνώσεις και εμπειρίες. Να αντιμετωπίζουν το απροσδόκητο και το άγνωστο και να είναι πάντα χαρούμενοι και έτοιμοι για νέες περιπέτειες.