Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Στον αέρα όλες οι τακτοποιήσεις-ρυθμίσεις για τέλη

Ενα Δ.Τ. του Δήμου Κυθήρων στις 19 Φεβρουαρίου έφερε τα πάνω-κάτω σε όλες τις ρυθμίσεις-τακτοποιήσεις-διαγραφές χρεών των δημοτών προς το Δήμο από οφειλές τελών (κυρίως ύδρευσης) που ήταν πάγια τακτική εξυπηρετήσεων στο Δήμο τα τελευταία χρόνια.

Στο θέμα έχουμε αναφερθεί πολλές φορές, καθώς είχαμε επισημάνει την τακτική της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να χρησιμοποιεί τη μέθοδο της διαγραφής ή της μείωσης τελών, όχι για αποκατάσταση λαθών καταμέτρησης, που υπήρξαν και τέτοιες περιπτώσεις ασφαλώς, αλλά για τη ρουσφετολογική εξυπηρέτηση ημετέρων.


Το θέμα "έσκασε» όταν απεκαλύφθη έγγραφο του Υπ. Εσωτερικών από 14/4/2011, το οποίο καθόριζε αυστηρή διαδικασία με τη σύσταση Επιτροπής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών στο Δήμο, άλλα οσα καθορίζονταν σε αυτό ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό. που έφερε στη δημοσιότητα η ιστοσελίδα Κυθηράικά Νέα του κ. Αντ. Λαμπρινίδη, για να επιλαμβάνεται νόμιμα η εν λόγω Επιτροπή και να είναι νόμιμες οι αποφάσεις της έπρεπε να ισχύουν, σωρευτικά, τα εξής:

«.......η επιτροπή συμβιβαστικής επίλυσης φορολογικών διαφορών και αμφισβητήσεων, οφείλει πριν τη συζήτηση κάθε υπόθεσης να διαπιστώνει επί ποινή απαραδέκτου τη σωρευτική πλήρωση των κατωτέρω προϋποθέσεων:
- Την ύπαρξη δικογράφου, το οποίο απευθύνεται σε δικαστική αρχή
- Την κατάθεση του δικογράφου στη γραμματεία της κύριας έδρας του δικαστηρίου στο οποίο απευθύνεται, πιστοποιούμενης αυτής με τη σχετική πράξη κατάθεσης.
- Επί του αυτού δικογράφου να εμπεριέχεται ρητά το αίτημα του ενδιαφερόμενου για διοικητική επίλυση της διαφοράς με τον οικείο δήμο, στο πλαίσιο της παρ. 3 του άρθρου 32 του ν. 1080 80.»

Σύμφωνα με όσα διαπιστώθηκαν από το Δήμαρχο σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση από αυτές για τις οποίες ελήφθη απόφαση του ΔΣ για διαγραφές χρεών δεν εφαρμόστηκε η εγκύκλιος αυτή, καίτοι τα προηγούμενα χρόνια γινόταν συστηματική προσφυγή πολιτών για μειώσεις/διαγραφές τελών με διάφορες αιτίες, συνήθως λανθασμένες καταγραφές, βλάβες του Δικτύου και άλλες αιτίες.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Δήμαρχος στο Δ.Σ. υπάρχει ο κίνδυνος, σε ενδεχόμενο έλεγχο (Σ.Σ. κάτι που δεν αποκλείεται καθόλου λόγω και των γνωστών υποθέσεων των πορισμάτων) να βρεθεί ότι ΟΛΕΣ οι σχετικές ρυθμίσεις/διαγραφές είχαν γίνει κατά εντελώς παράνομο τρόπο, αφού όλες οι διαδικασίες είχαν υποκατασταθεί με μία sui genesis διαδικασία που ακολουθήθηκε από το Δ.Σ.

Εάν, μάλιστα, φθάσει η υπόθεση στον έλεγχο από υπερκείμενες υπηρεσίες, είναι πιθανόν να κληθούν, τόσο οι δημότες που πέτυχαν τις παράνομες ρυθμίσεις, όσο και οι αρμόδιοι στο Δ.Σ. που τις εισηγήθηκαν να καταβάλλουν τα ποσά για τα οποία πέτυχαν την απαλλαγή, εάν διαπιστωθεί ότι επήλθε ουσιαστική ζημία στο Δήμο.

Ποιό είναι το ύψος αυτής της ζημίας δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί αυτή τη στιγμή, καθώς για χρόνια εφαρμοζόταν αυτός ο παράνομος τρόπος αντιμετώπισης και πρέπει να υπολογιστούν όλες οι αποφάσεις που περιείχαν τέτοιου είδους ρύθμιση/μείωση οφειλής.

Ένα απίθανο χάος δηλαδή, το οποίο ο Δήμαρχος απέδωσε ευθέως στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή και ειδικά στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, ο οποίος ήταν εισηγητής στις ρυθμίσεις αυτές.

Τώρα δεν μένει παρά να εύχονται όλοι να μην υπάρχει έλεγχος μήπως και μείνει εκεί το όλο θέμα, όμως από εδώ και στο εξής «ο κ. Δήμαρχος τόνισε με σαφήνεια ότι σε όλα τα θέματα του Δήμου που λειτουργούσαν με επιλεκτική ερμηνεία των Νόμων ή με προσαρμογή τους σε προσωπικές απόψεις θα «μπει τάξη» γιατί αυτό απαιτούν οι Δημότες και η δημοκρατική λειτουργία των θεσμών».

{Σ.Σ. Τι λέγαμε στο προηγούμενο ότι σε κάθε ντουλάπι που θα ανοίγει ο Δήμαρχος θα βρίσκει και έναν σκελετό; Τώρα πέφτουν μαζεμένοι!)
------------------------------------------------------------
Πηγή: "ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ"- Μάρτιος 2015
------------------------------------------------------------

Συμπλήρωμα Σελίδας: Το έγγραφο προς τους Δήμους της Χώρας :