Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ...ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

Επί τέλους ύστερα πιά από ένα μήνα συμπληρώνεται αύριο το σύνολο των μεταφορών των μαθητών στα σχολεία τους από τους μεταφορείς που έχουν αναλάβει αυτό το έργο.

Για εμάς σημασία έχει το αποτέλεσμα και αυτό είναι η ασφαλής μεταφορά όλων των μαθητών.

Το τι συμβαίνει και του κατά πόσον τα οχήματα που εκτελούν τα δρομολόγια είναι συμβατά με την ισχύουσα νομοθεσία ΑΡΜΟΔΙΑ είναι ΜΟΝΟΝ η αστυνομία Κυθήρων και πιστεύουμε ότι η Αστυνομία θα ελέγξει εξονυχιστικά ΟΛΑ τα οχήματα μεταφοράς, λεωφορεία και ταξί.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείο Μεταφορών, ορίζονται οι οδηγίες που πρέπει υποχρεωτικά να διέπουν τη διεξαγωγή σχολικών εκδρομών, ούτως ώστε να διασφαλιστεί το δυνατόν καλύτερο επίπεδο ασφάλειας των σχολικών μεταφορών

1. Το όριο ταχύτητας των λεωφορείων που εξυπηρετούν σχολικές μεταφορές, είτε αυτά ανήκουν στην ιδιοκτησία των σχολείων είτε είναι μισθωμένα για το σκοπό αυτό, ορίζεται από το άρθρο 10 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 2696/99 όπως ισχύει) και δεν υπερβαίνει τα 80 χλμ. ανά ώρα για διαδρομές σε αυτοκινητόδρομους ενώ περιορίζεται σε 60 χλμ. ανά ώρα για το λοιπό οδικό δίκτυο (εκτός αστικών περιοχών).

2. Όλα τα λεωφορεία που εξυπηρετούν σχολικές μεταφορές θα πρέπει να διαθέτουν ζώνες ασφαλείας για όλους τους επιβάτες (Υ.Α. Α-ΟΙΚ.71368/6146) με την εξαίρεση των μισθωμένων αστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης, στα οποία, για τεχνικούς λόγους, δεν μπορεί να εφαρμοστεί η υποχρέωση αυτή.

3. Για όλα τα μισθωμένα λεωφορεία Δ.Χ. που εξυπηρετούν σχολικές μεταφορές (κοινά- υπερυψωμένα-διώροφα) ισχύει η υποχρέωση ύπαρξης συνοδού (ή συνοδών) που ορίζεται για τα λεωφορεία ιδιοκτησίας των σχολείων (σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 5 της Υ.Α. Δ-16900/2550/1976).
Μέριμνα του συνοδού είναι η αποτροπή συμπεριφορών που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της σχολικής μεταφοράς.
Ειδικά για τα μισθωμένα διώροφα λεωφορεία τονίζεται ότι θα πρέπει να επιβαίνουν τουλάχιστον δύο συνοδοί εκ των οποίων τουλάχιστον ένας σε κάθε όροφο.

4. Οι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων (ιδιωτικής χρήσης) δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το όριο ηλικίας των εξήντα πέντε (65) ετών, όπως ορίζεται στο άρθρο 8δ του Ν. 3185/2003..

5. Όλα τα λεωφορεία (δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης) που εξυπηρετούν σχολικές μεταφορές υπόκεινται υποχρεωτικά σε ετήσιο τεχνικό έλεγχο.

6. Όλα τα λεωφορεία (δημόσια ή ιδιωτικής χρήσης) που εξυπηρετούν σχολικές μεταφορές θα πρέπει να φέρουν στον εμπρόσθιο και οπίσθιο ανεμοθώρακα (παρμπρίζ) σχετική ευανάγνωστη πινακίδα (π.χ. ΣΧΟΛΙΚΟ).

Σήμερα δεν θα σταθούμε να απαντήσουμε σε δικαιολογίες που παραθέτουν στην επιστολή τους οι επιτέλους επώνυμοι Κυθήριοι μεταφορείς.

Ας κάνει ο καθένας την δουλειά του και αλήθεια αναρωτιόμαστε, εάν δεν είχαμε δημοσιοποιήσει το θέμα, εάν κάποιες πρόσφατες συμπεριφορές δεν είχαν στηλιτευθεί και εάν επαναπαυόμαστε στην νιρβάνα της αδιαφορίας τότε πότε πιστεύετε ότι θα ξεκινούσαν τα φετεινά δρομολόγια.;;;;;;;

Όσο για τον Κυθηραϊκό λαό γνωρίζει από χρόνια το τι συμβαίνει απλά τώρα πια άρχισε και μιλάει η μάλλον να συνέρχεται από τον λήθη που είχε περιπέσει τα περασμένα χρόνια.

Πάντα μια συγνώμη είναι αποδεκτή αλλά κάθε φορά που ακούω την λέξη συγνώμη έπειτα από μια διαρκή ταλαιπωρία θυμάμαι την γιαγιά μου που έλεγε "Να σε κάψω Γιάννη ... Να σ΄αλλείψω μέλι"
---------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
---------------------------