Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ Πως θα μειώσετε στο μισό το κόστος της μετακίνησης με αυτοκίνητο

Η υγραεριοκίνηση έχει μπει πλέον για τα καλά στις επιλογές του Έλληνα οδηγού, καθώς είναι η ενδεδειγμένη λύση σε κάποιον που επιθυμεί να μειώσει στο μισό το κόστος της μετακίνησης του αυτοκινήτου του, επενδύοντας ένα ποσό που θα αποσβέσει σε λιγότερο από έναν χρόνο.
Από την άλλη, αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το υπάρχον αυτοκίνητό του, χωρίς να το ξεπουλήσει, με την προϋπόθεση να αγοράσει ένα αξιόπιστο κιτ υγραεριοκίνησης, να επιλέξει έναν εγκεκριμένο τεχνίτη και κατ΄ επέκταση συνεργείο. Μια ακόμη προϋπόθεση, η άψογη κατάσταση του οχήματος...

Επειδή ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, το www.caranddriver.gr σας έχει ετοιμάσει ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για το τι να προσέξετε κατά την τοποθέτηση και πότε σας συμφέρει η τοποθέτηση κιτ υγραερίου.

Πολλαπλά τα οφέλη του υγραερίου

Τo υγραέριο LPG, είναι καύσιμο υψηλών προδιαγραφών, ασφαλές, οικολογικό και πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με τη βενζίνη.

Τα οφέλη του είναι τα εξής:

- Η τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης.
- Ο κινητήρας έχει λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης καύσης του LPG, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα, και έτσι επιμηκύνεται η ζωή του.
- Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τον καταλύτη του οχήματος.
- Ο κινητήρας που δουλεύει με LPG χρειάζεται λιγότερα σέρβις διότι:
- δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα (κάπνα) στα χιτώνια των κυλίνδρων
- τα μπουζί είναι κατά πολύ καθαρότερα
- οι αλλαγές φίλτρων και λαδιών είναι αραιότερες
- τα λάδια του κινητήρα δεν "αδυνατίζουν" (δεν σπάνε)
- η διάρκεια ζωής του κινητήρα με σωστή συμπίεση είναι μεγαλύτερη.

Τα βήματα για ασφαλή τοποθέτηση κιτ υγραεριοκίνησης

1. Η εργασία εκτελείται από έναν μηχανικό που θα πρέπει να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Ν. 1575/1985 με ειδικότητα τεχνίτη συστημάτων υγραερίου. Στη θέση της ρεζέρβας του αυτοκινήτου τοποθετείται η δεξαμενή του υγραερίου.
Στον χώρο του κινητήρα τοποθετούνται τα μπεκ ψεκασμού του υγραερίου μαζί με πνεύμονα ή ρυθμιστή πίεσης και τις αντίστοιχες βαλβίδες ασφαλείας και διακοπής υγραερίου. Τέλος, η εγκατάσταση ελέγχεται από ηλεκτρονικό εγκέφαλο.

2. Μετά την εγκατάσταση του συστήματος του υγραερίου ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

3. Το αυτοκίνητο, στη συνέχεια, περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί πως η εργασία, όντως, έγινε με βάση τους κανόνες του υπουργείου.

4. Στη συνέχεια, στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.

Ασφαλές στη χρήση ακόμη και στην περίπτωση ατυχήματος

Η χρήση LPG στα ΙΧ οχήματα έχει επιτραπεί από τον Νόμο 2773/99 (Φ.Ε.Κ. Α'286/ 22.12.1999) και την Υπ. Απόφ. 18586/698/ 29.3.2000.

Οι συσκευές LPG και όλα τα εξαρτήματά τους εισάγονται κατά κύριο λόγο από την Ιταλία αλλά και άλλες χώρες και τοποθετούνται από ειδικούς τεχνίτες - εγκαταστάτες. Οπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, οι συσκευές LPG έχουν σχεδιαστεί για να είναι ασφαλείς στη χρήση, ακόμη και σε περίπτωση ατυχήματος (π.χ. τρακάρισμα).

Οι δεξαμενές αποθήκευσης LPG έχουν πολύ ανθεκτικότερα τοιχώματα (από κράμα σιδήρου - χάλυβα 3 χιλιοστά) από αυτά του ρεζερβουάρ βενζίνης, γι' αυτό και σε περίπτωση τρακαρίσματος αντέχουν σε τεράστιες δυνάμεις, χωρίς παραμόρφωση ή διαρροή. Η ροή του LPG διακόπτεται αυτόματα από δύο ηλεκτρονικές βαλβίδες μόλις σταματήσει ο κινητήρας του οχήματος. Η δεξαμενή και το σύστημα φέρουν βαλβίδες αντεπίστροφες και ανακούφισης της πίεσης.

Το κύκλωμα μεταφοράς του LPG από τη δεξαμενή προς τη συσκευή είναι απόλυτα στεγανό και οδεύει εξωτερικά της καμπίνας των επιβατών του ΙΧ. Οι οδηγοί, βέβαια, που θα αποφασίσουν να κάνουν εγκατάσταση τέτοια στο αυτοκίνητό τους θα πρέπει να ζητούν από τα ελάχιστα σε όλη την Ελλάδα πιστοποιημένα συνεργεία εγγυήσεις ώστε να είναι σίγουροι για την ασφάλειά τους.
Η μετατροπή είναι απλή, διαρκεί 8-12 ώρες και το κόστος της κυμαίνεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος (συνήθως από 800-1200 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου).

Ετήσιο κέρδος έως και πάνω από 1.100 ευρώ
Το ετήσιο όφελος που έχουν οι οδηγοί που μετατρέπουν σε υγραεριοκίνητο (LPG) το ΙΧ επιβατηγό οχήμά τους αποσβένει το μέσο όρο του κόστους τοποθέτησης συστήματος υγραερίου (πάνω από 1.100 ευρώ).

Κι αυτό επειδή η τιμή του υγραερίου είναι τουλάχιστον 50% χαμηλότερη σε σχέση με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης. Αυτή την περίοδο η τιμή του υγραερίου είναι στα 0,8 ευρώ το λίτρο, ενώ η απλή αμόλυβδη βενζίνη πωλείται γύρω στα 1,62 ευρώ το λίτρο.

Ας υποθέσουμε ότι ένας οδηγός διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο (είναι η μέσος όρος του Έλληνα οδηγού), δηλαδή διανύει 1.250 χλμ. τον μήνα, τότε το κόστος για βενζίνη είναι περίπου 182,25 ευρώ (=112,5λίτρα Χ 1,62 ευρώ) με δεδομένο κατανάλωση 9 λτ/100χλμ. (η μέση κατανάλωση ενός μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου).

Με το ίδιο τύπο αυτοκινήτου που «καίει» υγραέριο η μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται στα 90 ευρώ, δηλαδή ακριβώς στα μισά! Και αυτό δεν προκύπτει από την χαμηλότερη κατανάλωση (περίπου τα ίδια λίτρα θα καταναλωθούν και στη μία και στην άλλη περίπτωση, δηλαδή βενζίνη ή υγραέριο), αλλά από τη διαφορά της τιμής.

Με αυτό το δεδομένο έχουμε τα εξής:

- Κατανάλωση με καύσιμο βενζίνη για 15.000 χλμ./έτος κόστος καυσίμου 2.187 ευρώ*
- Κατανάλωση με καύσιμο υγραέριο για 15.000 χλμ./έτος κόστος καυσίμου 1.080 ευρώ*

Το συνολικό κέρδος που προκύπτει είναι τουλάχιστον 1.100 ευρώ, δηλαδή από τον πρώτο χρόνο μπορεί κανείς να κάνει απόσβεση.

Ή να το πούμε διαφορετικά, μειώσει τα έξοδα μετακίνησής του με το ΙΧ κατά τουλάχιστον 50% σε σχέση με την βενζίνη.

Στα οφέλη να συμπεριληφθεί και ο διπλασιασμός της αυτονομίας του οχήματος, καθώς υπάρχει η δυνατότητα επιλογής καυσίμου κατά την ώρα της κίνησης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης της απλής αμόλυβδης υπολογίζεται στα 670 ευρώ ανά χίλια λίτρα, ενώ στο υγραέριο κίνησης είναι στα 125 ευρώ. Στην ΕΕ υπάρχει, πάντως, η απόφαση ο ΕΦΚ στο LPG να παραμείνει χαμηλός ως κίνητρο, μια και το καύσιμο είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Οι τιμές του υγραερίου ακολουθούν τις διακυμάνσεις του αργού πετρελαίου, αλλά λόγω του χαμηλού ειδικού φόρου κατανάλωσης η τελική τιμή είναι χαμηλή και φυσικά χαμηλότερη από αυτή της αμόλυβδης βενζίνης.

*Υπολογισμός για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο 1.400-1.600 κ.εκ., καλοσυντηρημένο και με οικονομικό στυλ οδήγησης.
--------------------------------------------
Πηγή:  caranddriver.gr
--------------------------------------------