Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Τι συζητήθηκε μεταξύ Πολιτικής Ηγεσίας Υ.Δ.Μ.Η.Δ. και Τροϊκανών

Τι συζητήθηκε μεταξύ Πολιτικής Ηγεσίας Υ.Δ.Μ.Η.Δ. και Τροϊκανών
Ολοκληρώθηκε, πριν λίγη ώρα, η συνάντηση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης, με επικεφαλής τον Υπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και την παρουσία της Υφυπουργού, Εύης Χριστοφιλοπούλου, με τους εκπροσώπους της Τρόικας, στο κτίριο του Υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του epoli.gr, στο επίκεντρο της συνάντησης τέθηκαν, κυριότερα, οι προωθούμενοι ποιοτικοί στόχοι του Υπουργείου Δ.Μ.Η.Δ. - ακολουθούν αναλυτικά παρακάτω - στόχοι, που όπως παρουσιάστηκαν από τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, έτυχαν ευρείας αποδοχής και ταυτόχρονα ικανοποίησης, από τους Τροϊκανούς.


Όσον αφορά στους ποσοτικούς στόχους - μνημονιακές δεσμεύσεις, δεν τέθηκε θέμα νέων απολύσεων, πέραν των συμφωνηθέντων, με τον Υπουργό Δ.Μ.Η.Δ., Κυριάκο Μητσοτάκη, να διαβεβαιώνει πως, θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις της Χώρας μας.
Τέλος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν τέθηκαν μισθολογικά θέματα, θέματα που αποτελούν συναρμοδιότητα, με το Υπουργείο Οικονομικών.

Οι ποιοτικοί στόχοι που συζητήθηκαν και αναλύθηκαν, διεξοδικά: 

1. Νέο οργανόγραμμα της δημόσιας διοίκησης
Τα Προεδρικά Διατάγματα των νέων Οργανισμών των Υπουργείων βρίσκονται στο ΣτΕ. Η κατάρτιση των νέων Οργανισμών βασίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης, που συνοδεύονται από περιγράμματα αποστολής και θέσεων καθώς και από σχέδια στελέχωσης, που έχουν εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. «Υλοποιούμε ένα διαχρονικό αίτημα για τον εξορθολογισμό του Δημοσίου, που πλέον αποκτά μια ενιαία συνεκτική δομή. Η μειώσεις δομών αγγίζουν το 40%» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

2. Αξιολόγηση Ν.Π.Ι.Δ.
Συνεχίζεται και ολοκληρώνεται η καταγραφή και η αξιολόγηση - για πρώτη φορά - των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου. Στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται επικαλύψεις αρμοδιοτήτων ή ολοκλήρωση της αποστολής του, «προχωρούμε σε καταργήσεις ή συγχωνεύσεις. Οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα αναδιοργανώνονται με σκοπό τον καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη» τονίστηκε στη συνάντηση.

3. Ανάθεση δραστηριοτήτων στον ιδιωτικό τομέα (outsourcing)
«Εντοπίζουμε τις υπηρεσίες που παρέχονται από το Δημόσιο με υψηλό κόστος και χαμηλή αποτελεσματικότητα και αξιολογούμε τις περιπτώσεις όπου η υπηρεσία μπορεί να παρέχεται από ιδιώτες με χαμηλότερο κόστος και υψηλότερη αποτελεσματικότητα. Στόχος είναι η καλύτερη διαχείριση των πόρων του Δημοσίου και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών» τεκμηριώθηκε. 

4. Μείωση διοικητικών βαρών & απλούστευση διαδικασιών
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ για την άρση των διοικητικών βαρών σε 13 τομείς της οικονομίας. «Γίνεται μια πρωτοφανής χαρτογράφηση της νομοθεσίας, με τελικό στόχο τη μείωση κατά 25% των διοικητικών βαρών που λειτουργούν ανασταλτικά για την επιχειρηματικότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη και ενισχύουν τα φαινόμενα διαφθοράς. Το πρόγραμμα "μειώσεις και απλουστεύσεις" θα αποτελεί πλέον σταθερό προσανατολισμό της δημόσιας διοίκησης και όχι εφάπαξ διαδικασία. Το σχετικό σχέδιο νόμου είναι σε δημόσια διαβούλευση» αναλύθηκε συγκεκριμένα.

5. Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Η εξυπηρέτηση στα ΚΕΠ γίνεται πλέον πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική. Τα ΚΕΠ ενισχύονται και παρέχουν μια σειρά από υπηρεσίες online, με μία αίτηση, στη στιγμή. Ήδη οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν, απλά και άμεσα, μεταξύ άλλων, φορολογική ενημερότητα, ασφαλιστική ενημερότητα, πιστοποιητικά δημοτολογίου (βεβαιώσεις οικογενειακής κατάστασης, γέννησης, ιθαγένειας, οικογενειακής κατάστασης ειδικά για τον ΟΓΑ), κ.ά. Μέσα στους επόμενους μήνες οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ και σε σχέση με το κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο, το e-παράβολο και τα πιστοποιητικά στρατολογίας.

6. Καλή νομοθέτηση
«Θέτουμε σε εφαρμογή σχέδιο για τη μείωση της πολυνομίας και της κακονομίας. Στόχος είναι η δημιουργία ενός απλού και σαφούς ρυθμιστικού περιβάλλοντος, η προαγωγή της πολιτικής για την καλή νομοθέτηση και η ενίσχυση του κράτους δικαίου. Θα χαρτογραφήσουμε και αξιολογήσουμε τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις προς κατάργηση ή απλούστευση» ανέφερε η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου.

7. Νέο σύστημα αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων
«Το πλαίσιο αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, όπως ισχύει και εφαρμόζεται μέχρι σήμερα, καθιστά τη διαδικασία άνευ ουσίας. Για πρώτη φορά θεσμοθετήσαμε τη συγκριτική αξιολόγηση στον προσδιορισμό των ανώτατων ποσοστών των δημοσίων υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Σύντομα θα θεσμοθετηθεί μόνιμο σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, που θα δίνει κίνητρα στον αξιολογούμενο να βελτιώσει την απόδοσή του» είπε ο κ. Μητσοτάκης, αναλύοντας, τον νέο τρόπο αξιολόγησης εργαζομένων στο Δημόσιο.

8. Νέο σύστημα επιλογής Προϊσταμένων στο Δημόσιο
«Καταργούμε τη στείρα μοριοδότηση μόνο των "στατικών" χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κ.λπ.), που αποτελούσε το κύριο και σχεδόν αποκλειστικό κριτήριο για την επιλογή προϊσταμένων. Ενεργοποιούμε τις γραπτές εξετάσεις και τις δομημένες συνεντεύξεις. Στόχος είναι να εντοπίσουμε κάθε συγκεκριμένη θέση ευθύνης να καλύπτεται από τον υπάλληλο που διαθέτει τις απαιτούμενες δεξιότητες, διοικητικές ικανότητες και εμπειρία. Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφισθεί αύριο 11/7 στην Ολομέλεια του Α’ Θερινού Τμήματος της Βουλής» όπως, χαρακτηριστικά, τονίστηκε, κατά τη συζήτηση, για το θέμα της επιλογής Προϊσταμένων στο Δημόσιο.

9. Μόνιμος μηχανισμός "κινητικότητας"
«Σχεδιάζουμε ένα νέο, καινοτόμο σύστημα κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων, αποσυνδεδεμένο από ενδεχόμενη απόλυση. Δημιουργούμε, με άλλα λόγια, μια εσωτερική αγορά εργασίας, με αξιοκρατικά κριτήρια, που ενσωματώνει το ισχύον σύστημα με τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις. Στόχος είναι η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, με το «πάντρεμα» των προσόντων και δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων με τις ανάγκες της δημόσιας διοίκησης» τονίσθηκε, κατά την παρουσίαση του στόχου της δημιουργίας μόνιμου μηχανισμού "κινητικότητας" στο Δημόσιο.

10. Ενίσχυση πειθαρχικής ευθύνης
Τέλος, κατά την παρουσίαση και ανάλυση των ποιοτικών στόχων του Υπουργείου Δ.Μ.Η.Δ., και τον πειθαρχικό έλεγχο επίορκων δημοσίων υπαλλήλων, τονίστηκε: «Αναβαθμίζουμε και ενισχύουμε τα ελεγκτικά σώματα. Η απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης επιταχύνεται. Ο έλεγχος των πιστοποιητικών συνεχίζεται και επεκτείνεται. Η αίσθηση της "ομερτά" στο Δημόσιο σπάει. Το ΑΣΕΠ σε συνεργασία με επιθεωρητές και ανώτερα στελέχη του Δημοσίου προχωρούν σε επανέλεγχο μετατροπής συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή έργου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις της μετατροπής, αυτοδίκαια θα λύεται η σχέση εργασίας με απόφαση του ΑΣΕΠ». 
---------------------------
Πηγή: epoli.gr
---------------------------