Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Άρχισαν «κόλπα»… τι συμβαίνει με τα υδατοδρόμια;

Εξαιρετικά αρνητική εντύπωση προκαλεί η σε χαμηλούς πάντως τόνους καταγγελία από την εταιρία Hellenic Seaplanes S.A. για όσα έγιναν στα Χανιά. Η εταιρία υποστηρίζει, ότι στον αγώνα δρόμου «…για να αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια ακόμη και από δημόσιο φορέα, η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. /Hellenic Seaplanes S.A. θέλοντας να βοηθήσει σε γρήγορη αδειοδότηση κατάθετε ελάχιστες προσφορές των τριών (3) και πέντε (5) ευρώ ως σύμβουλος αδειοδότησης για να μην επιβαρυνθεί ο φορέας. Αντίστοιχα παραδείγματα είναι ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου και το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου όπου ανάλαβε η εταιρεία να τους καταθέσει τον τεχνικό φάκελο αδειοδότησης».


Το παράδοξο, σύμφωνα πάντα με την εταιρία, είναι ότι στα Χανιά η προσφορά της εταιρείας ύψους πέντε (5) ευρώ απορρίφθηκε από το Λιμενικό Ταμείο, έναντι αυτής άλλης εταιρείας που η προσφορά της ανερχόταν σε μερικές χιλιάδες ευρώ. Η αιτιολογία επιλογής της εταιρείας με την υψηλή προσφορά (μερικές χιλιάδες ευρώ περισσότερο) ήταν ότι είχε περισσότερη εμπειρία και ότι συμμετείχε στο μετοχικό της σχήμα αεροπορική εταιρεία… Κάτι μας θυμίζουν αυτά από παλαιότερες εποχές. Είμαστε πάντως ανοιχτοί να φιλοξενήσουμε τον αντίλογο, ώστε το θέμα να διευκρινιστεί.



Αξίζει να αναφερθεί ότι μέχρι και σήμερα δεν έχει αδειοδοτηθεί κανένα υδατοδρόμιο για να θεωρηθεί ότι κάποια εταιρεία απέκτησε εμπειρία στην ελληνική αγορά. Εξάλλου, ο Ν. 4146/2013 είναι σχετικά πρόσφατος ώστε να έχουν ολοκληρωθεί οι όποιες διαδικασίες αδειοδότησης και ότι ο πρώτος φάκελος αδειοδότησης κατατέθηκε από την Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. /Hellenic Seaplanes S.A. Η αντίδραση της εταιρείας ήταν άμεση προς το Λιμενικό ταμείο και κατήγγειλε την «απαράδεκτη αυτή στάση στους αρμόδιους φορείς».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε, ότι «ο σκοπός του Λιμενικού Ταμείου Ν. Χανίων οφείλει να είναι η προστασία του δημοσίου συμφέροντος και να διασφαλίζει ότι με λιγότερο κόστος μπορεί να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα, ειδικά αναφορικά με μια διαδικασία αδειοδότησης για την οποία οι προϋποθέσεις που τάσσονται από το Ν. 4146/2013 είναι ξεκάθαρες.

»Δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι η διαδικασία αδειοδότησης ούτε δύσκολη είναι ούτε περίπλοκη, όπως επισταμένως αναφέρεται στην αιτιολογία της απόφασης του Λιμενικού Ταμείου. Ομοίως, η εξαίρεση εταιρειών με τα αόριστα κριτήρια που αναφέρονται στην αιτιολογία της απόφασης θα αποτελέσει δυσοίωνο μήνυμα για κάθε αξιόπιστο επενδυτή εντός της Ελληνικής Οικονομίας στον τομέα των υδατοδρομίων»

Πάντως, είναι γεγονός ότι αρκετοί διαβλέπουν σημαντική επενδυτική ευκαιρία την κατασκευή και λειτουργία των κατάλληλων υποδομών (υδατοδρόμια). Κρίσιμο σημείο αποτελεί η δημιουργία Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Αττική, στο Φάληρο κάτι που επιθυμούν διακαώς οι εταιρείες.

Η καλοκαιρινή περίοδος ξεκίνησε να φαίνεται από μακριά, αλλά τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα μάλλον θα χάσουν την ευκαιρία να λειτουργήσουν αυτό το καλοκαίρι, καταλήγει ανακοίνωση της εταιρίας. Στην καλύτερη περίπτωση τακτικές πτήσεις με υδροπλάνα θα δρομολογηθούν στο τέλος του 2014. Στο μεσοδιάστημα ίσως υπάρξουν ναυλωμένες πτήσεις, κυρίως στα υδατοδρόμια που θα αδειοδοτηθούν πρώτα, που και αυτά με τις επικείμενες εκλογές φαίνεται να καθυστερούν.
-----------------------------------
Πηγή: degencepoint.gr
-----------------------------------