Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Απομονωμένα νησιά

22

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση παραμένουν Κύθηρα και Αντικύθηρα από τις αρχές Νοεμβρίου, καθώς το πλοίο "Βιτσέντζος Κορνάρος" έχει σταματήσει τα δρομολόγια και δεν φαίνεται να υπάρχει προοπτική συνέχισής τους, αφού δεν εκδηλώνεται ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη γραμμή. Μιλώντας στα "Χ.Ν." ο δήμαρχος κ. Θεόδωρος Κουκούλης απευθύνει έκκληση για λύση, ιδιαίτερα για τους ακρίτες των Αντικυθήρων που εκτός των άλλων βρίσκονται και χωρίς αγροτικό γιατρό.

«Διεκδικούμε την παραμονή οποιουδήποτε πλοίου στη γραμμή, γιατί θεωρούμε πως είναι ζωτική τόσο για τον τουρισμό όσο και για τον εφοδιασμό των Κυθήρων και των Αντικυθήρων», δηλώνει στα "Χ.Ν." ο κ. Κουκούλης. Οπως εξήγησε, με το πλοίο ερχόταν κόσμος στο νησί, τουρισμός από την Κρήτη, με την επισκεψιμότητα να αυξάνεται τους καλοκαιρινούς μήνες και τον Σεπτέμβριο.

«Με την πορθμειακή γραμμή Νεάπολης – Βοιών, δεν έρχεται ο κόσμος που θα ερχόταν, αν το πλοίο έφευγε από τον Πειραιά ή από την Κρήτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι έχουμε μείνει χωρίς αγροτικά προϊόντα από την Κρήτη, αφού πλέον είναι ασύμφορο να φορτώνονται από τα Χανιά, να πηγαίνουν Πειραιά, από εκεί οδικώς στη Νεάπολη και μετά, μέσω πορθμείου να φτάνουν στο νησί μας. Το κόστος εκτοξεύεται», εξηγεί χαρακτηριστικά ο κ. Κουκούλης.

Στα Κύθηρα τον Χειμώνα διαμένουν περίπου 4.000 άτομα, με το τουριστικό ρεύμα να ανεβάζει τον αριθμό αυτό μέχρι και 5.500 από την Ανοιξη μέχρι το Φθινόπωρο. Και αν για αυτούς η ζωή είναι δύσκολη, τα πράγματα είναι ακόμα πιο τραγικά για τους ακρίτες των Αντικυθήρων.

«30 με 35 άτομα μένουν στα Αντικύθηρα, σ' ένα νησί που βρίσκεται κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά. Αυτοί εξυπηρετούνται μ' ένα πλοίο που ταξιδεύει κάθε Δευτέρα μεσημέρι», δηλώνει ο δήμαρχος σημειώνοντας ότι το ακριτικό νησί δεν έχει ούτε αγροτικό γιατρό. «Στην καλύτερη περίπτωση μία φορά την εβδομάδα ο αγροτικός γιατρός από τα Κύθηρα πάει στα Αντικύθηρα. Τώρα ποιος θα εγγυηθεί ότι οι κάτοικοι θα... αρρωστήσουν εκείνη την ημέρα είναι άγνωστο», σημειώνει ο κ. Κουκούλης.

ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΛΥΣΗ
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία LANE του πλοίου "Βιτσέντζος Κορνάρος", που έχει σύμβαση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, στο τέλος του μήνα αναμένεται να κάνει επισήμως γνωστές τις προθέσεις της, καθώς έχει ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, παράταση μέχρι της 28 Ιανουαρίου για την ετήσια τεχνική επιθεώρηση του πλοίου της, που βρίσκεται σε ακινησία από 1ης Νοεμβρίου του 2013. Αυτό που διαφαίνεται όμως είναι ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον να συνεχιστεί το δρομολόγιο ούτε από τη LANE, ούτε από άλλη εταιρεία.

«Είχα συνάντηση με τον κ. Βαρβιτσιώτη τον Δεκέμβριο και μου διεμήνυσε ότι είναι τεράστιο το κόστος της συγκεκριμένης γραμμής. Προκειμένου να εξυπηρετήσει τη γραμμή δέχτηκε να τη χρηματοδοτήσει για ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως το 2014 με την προϋπόθεση να βρούμε εμείς ενδιαφερόμενη εταιρεία», αναφέρει στα "Χ.Ν." ο δήμαρχος.

ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ
Ο δήμαρχος τόνισε στα "Χ.Ν." ότι πρέπει να βρεθεί λύση στο ζήτημα τόσο του πλοίου, όσο και του γιατρού για τα Αντικύθηρα. «Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τη θέση του αγροτικού γιατρού στα Αντικύθηρα. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να δοθούν κίνητρα. Δεν μπορεί ο αγροτικός γιατρός στα Κύθηρα να έχει τα ίδια κίνητρα με αυτόν στα Αντικύθηρα», ανέφερε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την ελπίδα «ο Δήμος Κισάμου να πιέσει και αυτός, ώστε να δωθούν λύσεις στα προβλήματά μας. Εχουμε επικοινωνία με τον κ. Μυλωνάκη και ελπίζω να κινητοποιηθεί και αυτός».
-----------------------------------------
Πηγή: XΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
-----------------------------------------