Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

ΘΕΜΑ: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων με Πειραιά, Πελοπόννησο, Κρήτη

ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΡΟΣ: κ. Υπουργό Ναυτιλιακής Πολιτικής                            Αθήνα, 6/12/2013
Κοιν. Γραφ. κ. Πρωθυπουργού
                κκ Βουλευτές Α΄ Πειραιά
κ. Αντιπεριφερειάρχη  Πειραιά
                κκ Δημάρχους: Πειραιά, Κισσάμου, Γυθείου, Καλαμάτας, Μονεμβασίας

ΘΕΜΑ:  Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυθήρων με Πειραιά, Πελοπόννησο, Κρήτη


Κύριε Υπουργέ

Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις, τις οποίες επαναλάβατε τουλάχιστον τρεις φορές περί κατάργησης επιδότησης στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς-Πελοπόννησος-Κύθηρα-Κρήτη, θα θέλαμε να λάβετε υπ’  όψιν σας και τις θέσεις των Κυθηρίων και Αντικυθηρίων σχετικά με την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση με την έδρα της Περιφέρειας στην οποία υπάγονται τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.

Με τις δηλώσεις σας δίδεται η εντύπωση ότι, πλην του υψηλού κόστους επιδοτήσεων στο οποίο αναφέρεστε, δεν έχετε πληροφορηθεί την υπάρχουσα κατάσταση με την εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής γραμμής του Πειραιά, καθώς αναφέρατε ότι «δεν εξυπηρετεί κανέναν …..ότι (το πλοίο) χρειάζεται 13 ώρες για τα Κύθηρα και όλοι μπορούν να εξυπηρετηθούν από τη Νεάπολη». Επ’ αυτών παρατηρούμε τα ακόλουθα:

  1.  Ο χρόνος της διαδρομής Πειραιάς-Κύθηρα είναι 6,5 ώρες και φέτος, επί παραδείγματι, και κάτω υπό συνθήκες κρίσεως, μόνο για το χρονικό διάστημα Ιούνιος-Ιούλιος -Αύγουστος διακινήθηκαν 3.800 οχήματα και κοντά 30.000 επιβάτες.
  2.  Η τοπική γραμμή από τη Νεάπολη, όντως εξυπηρετεί με τον καλλίτερο τρόπο το νησί και ασφαλώς θα χρειαζόταν ακόμη και οικονομική ενίσχυση για να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου, όμως ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο Κόρινθος-Τρίπολη-Σπάρτη, ενώ και ο δρόμος Σπάρτη-Νεάπολη έχει μεγάλα προβλήματα.(Μόλις πρόσφατα διεκόπη για πολλοστή φορά η κυκλοφορία στην παράκαμψη Βουτιάνων, την οποία κατασκευάζουν εδώ και χρόνια και όλο βουλιάζει). Φυσικά δεν πρέπει να μην ληφθεί υπ’  όψιν το υψηλό κόστος μετακίνησης μέσω της διαδρομής αυτής, το οποίο, ειδικά στα εμπορεύματα, αυξάνει σημαντικά την τιμή τους, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους επιβάτες και ασφαλώς τους τουρίστες. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι και η γραμμή ΚΤΕΛ από τη Νεάπολη δεν καλύπτει ούτε καν την ανταπόκριση με το τοπικό πλοίο, ενώ ασφαλώς δεν μπορεί να καλύψει τα Αντικύθηρα, οι κάτοικοι των οποίων θα αναγκάζονται σε πολύωρες ταλαιπωρίες για να φθάσουν στον Πειραιά, ενώ θα αποκοπούν εντελώς από την Κρήτη με την οποία συνδέονται επί μακρά σειρά ετών.
  3. Η υπάρχουσα γραμμή του Πειραιά συνδέει παράλληλα τα Κύθηρα με την Πελοπόννησο (Γύθειο, Μονεμβασία) με την Κρήτη και, κατά τους θερινούς μήνες, με την Καλαμάτα, ενισχύοντας τόσο τον τουρισμό και εξυπηρετώντας φοιτητές, ασθενείς και εμπόρους, το δε πλοίο έχει πολυετή σύμβαση ανάθεσης, ακριβώς για τους σκοπούς αυτούς.
  4. Τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα ανήκουν διοικητικά στην Περιφέρεια Αττικής και, ακόμα και για μία υπόθεση στην Εφορία ή το ΙΚΑ οι κάτοικοι είναι αναγκασμένοι να έρχονται στον Πειραιά, το δε πλοίο διευκολύνει τη μετακίνησή τους με γρήγορο και οικονομικό τρόπο.
  5.   Η οικονομική ζωή των δύο νησιών είναι άμεσα και επί σειρά εκατό και πλέον  ετών συνδεδεμένη με την Πρωτεύουσα, στην οποία ζουν άνω των δέκα χιλιάδων Κυθήριοι και Αντικυθήριοι, ενώ και εκλογικά ακόμη τα νησιά μας ανήκουν στην Α’ εκλογική Περιφέρεια Πειραιά.
  6. Ειδικά για τα Αντικύθηρα η κατάργηση της σύνδεσης με Πειραιά και Κρήτη είναι ζωτικής σημασίας και οδηγεί το νησί στην πλήρη εγκατάλειψη από τους κατοίκους του, αφού, χωρίς συγκοινωνία, είναι καταδικασμένοι στην απομόνωση.
Ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας προς τον οποίο απευθύνεται η παρούσα παρακαλείται να λάβει υπ’  όψιν τα παραπάνω και πριν από τη λήψη οιασδήποτε απόφασης να δεχθεί να ακούσει τις απόψεις των Κυθηρίων και Αντικυθηρίων και να μην καταργήσει τη σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά, καθώς αυτό σημαίνει, υπό τις παρούσες συνθήκες, οπισθοδρόμηση και μαρασμό, ειδικά στην τουριστική κίνηση, παράλληλα με σημαντική οικονομική επιβάρυνση ανθρώπων και εμπορευμάτων. 

Εννοείται ότι οποιαδήποτε οικονομική ρύθμιση μεταξύ του κράτους και της αναδόχου εταιρείας είναι αποκλειστικό θέμα των δύο μερών, εν ουδεμιά όμως περιπτώσει αυτή μπορεί να είναι εις βάρος της γραμμής, όπως έχει αναφερθεί στις σχετικές συνεντεύξεις και συζητήσεις του κ. υπουργού. 

Επιπρόσθετα καλείται ο κ. υπουργός να συζητήσει με τους Κυθηρίους  και τους Αντικυθήριους όποιες ενδεχόμενα αλλαγές στη συγκοινωνία επιθυμεί το υπουργείο και θα μπορούσαν να ισχύσουν μετά τη λήξη της υπάρχουσας σύμβασης και την ολοκλήρωση των οδικών έργων στην Πελοπόννησο. 

Τέλος, να αναφερθεί ότι είναι δύσκολα κατανοητό για ποίο λόγο όλη η περικοπή κονδυλίων από τον προϋπολογισμό του 2014 θα πρέπει να επιβαρύνει τη γραμμή των Κυθήρων-Αντικυθήρων, όταν είναι γνωστό ότι αυτά τα νησιά δεν εξυπηρετούνται από καμία άλλη ακτοπλοϊκή γραμμή που να καλύπτει όλες τις συνδέσεις τους.  Εν κατακλείδι, τα Κυθηραϊκά Σωματεία της Αττικής ζητούν συνάντηση με τον κ. υπουργό το συντομότερο δυνατόν.

Οι κκ Βουλευτές Πειραιά καλούνται να ενεργήσουν προς την κατεύθυνση της διατήρησης της επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας με τον Πειραιά, στην περιφέρεια του οποίου ανήκουν και τα νησιά μας και εκλέγονται και αυτοί βουλευτές.

Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης Νήσων και οι κκ Δήμαρχοι των περιοχών, οι οποίες συνδέονται με τα Κύθηρα και  τα Αντικύθηρα και έχουν ασφαλώς κάθε λόγο να ενδιαφερθούν άμεσα για τον τουρισμό και τις εμπορευματικές μεταφορές προς τις περιοχές τους, οι οποίες μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνον από επιδοτούμενη γραμμή, παρακαλούνται να ενεργήσουν προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να μην υλοποιηθεί η σκέψη της κατάργησης της επιδοτούμενης γραμμής από τον Πειραιά και η αποκοπή των περιοχών τους από τα Κύθηρα και μεταξύ τους.

Για τα Κυθηραϊκά Ιδρύματα και Σωματεία Αττικής

ΤΡΙΦΥΛΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΘΗΡΙΩΝ                                           
ΚΥΘΗΡΑΪΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΥΘΗΡΑΪΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
ΚΥΘΗΡΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΥΘΗΡΑΪΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ- ΑΘΗΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΥΘΗΡΙΩΝ ΑΛΙΜΟΥ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ»
ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΙΩΝ «ΑΓΙΟΣ ΜΥΡΩΝ»
ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ-ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΡΑΤΣΙΩΤΩΝ «ΤΑ ΦΡΑΤΣΙΑ»
ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΡΑΒΑ «ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ»